Adem in, adem uit ... - Reisverslag uit Bulwer, Zuid-Afrika van Ria - WaarBenJij.nu Adem in, adem uit ... - Reisverslag uit Bulwer, Zuid-Afrika van Ria - WaarBenJij.nu

Adem in, adem uit ...

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Ria

15 Oktober 2010 | Zuid-Afrika, Bulwer

Hallo allemaal,

Allereerst voor Laura nog wat Zuid-Afrikaanse woordjes:
- baie dankie = dank je wel
- jammerlappie = vaatdoek
- flappentap = geldautomaat
- martelpijp = fiets
- spoedhobbel = verkeersdrempel.

En voor Julian antwoord op de vraag of de dieren die ik gezien heb te eten krijgen of zelf moeten vangen? Ze leven in het wild dus moeten ze zelf voor hun eten zorgen. Bij erge droogte wordt er wel op verschillende plaatsen water neergezet.

Nog meer vragen?

Woensdag 13 oktober wandelen we door een regenwoud, een mooi pad met hele hoge bomen waarvan er veel begroeid zijn met mos en andere kleine plantjes. We klauteren naar de top van de berg en ook weer terug over glibberige stenen. De middagwandeling naar tekeningen van bosjesmannen valt helaas letterlijk in het water, maar die gaan we later op de reis nog wel zien.
Na het avondeten start de GHOSTTOUR! We krijgen uitleg over wat er in het verleden is gebeurd en bezoeken de verschillende verdiepingen van het hotel. In de lounge zit een luik in de vloer waar het personeel vroeger doorheen ging om buiten het zicht te blijven van de gasten er schijnen er nu geesten te zijn gesignaleerd. Als grap komt onze reisleider Riaan met een eng masker uit het luik gesprongen ... Op de eerste verdieping 'woont' Mathilde, een tienjarig meisje die destijds over de reling van de trap is gevallen en ter plekke overleed ... Op de tweede verdieping 'woont' Ruth, een vrouw van middelbare leeftijd met lang zwart haar die ook in het hotel om het leven is gekomen (men weet alleen niet meer hoe). Zij heeft in de gevangenis (voordat het een hotel was) gewerkt als verpleegster en is dus heel zorgzaam. Ook houdt zij een oogje op Mathilde van de eerste verdieping. Op de derde verdieping gaat het er wat minder vriendelijk aan toe. Hier huizen de drie musketiers en zij sluiten mensen op in hun kamers, zetten kranen open, etc. zo wordt gezegd. De kamers op deze verdieping worden daarom alleen in noodgevallen verhuurd. Tijdens de uitleg aldaar kreeg ik het heel warm terwijl het er helemaal niet warm was. Bij de introductie werd verteld dat dat kon gebeuren en men dan maar op een andere plaats moet gaan staan. Er was er nog een van de groep die zich anders voelde en daarom voortijdig de rondleiding verliet ... was het een geest!? of gewoon aardstralen ... we zullen het nooit weten.

Zie verder volgende verslag ...

• 15 Oktober 2010 - 15:52

Wilma & Co.:

Bedankt voor de uitleg, zo steken wij er ook weer wat van op. Spannend zo'n ghosttour... en gauw weer wegwezen daar zeker?! Hier is het momenteel nat en kil, we gaan de winterjas maar weer es te voorschijn halen! Zal tegenvallen als je over 9 dagen terug bent!
    Groetjessss en baie dankie

• 15 Oktober 2010 - 15:59

Petra:

oooooooh spannend allemaal hoor!!

• 15 Oktober 2010 - 16:02

Leon, Marloes En Sam:

Leuk reisverslag weer.
    Zo'n spookhotel lijkt me niks...Dappere dodo!
    Hebben net een prakkie bloemkool op en ga nu nog even met een jammerlappie de keuken doen. Have fun!
    De oude buurtjes

• 16 Oktober 2010 - 08:27

Denise:

Hey ria,

Klinkt allemaal heel vervelend ha ha. Geweldig om je belevenissen zo te kunnen lezen !!! Geniet nog even lekker en ik houd mijnmailbox in de gaten !!!