Buspech ... nu in spookhotel - Reisverslag uit Bulwer, Zuid-Afrika van Ria - WaarBenJij.nu Buspech ... nu in spookhotel - Reisverslag uit Bulwer, Zuid-Afrika van Ria - WaarBenJij.nu

Buspech ... nu in spookhotel

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Ria

12 Oktober 2010 | Zuid-Afrika, Bulwer

Hi!

Zaterdag 9 oktober is een ‘vrije dag’ in St. Lucia. Rustig opstarten, bakkie doen met wat reisgenoten en internetten! Daarna een lekkere wandeling naar het strand aan de Indische Oceaan, flinke golfslag en een natte broek tijdens het pootje baden (golf hoger dan verwacht!) maar zo weer droog vanwege het heerlijke weer. In de middag hebben we een boottocht tussen de nijlpaarden en krokodillen (af en toe rock-a-diles, haha) door.

Zondag 10 oktober vertrekken we al om 6:30 uur van St. Lucia naar Ladysmith (vernoemd naar de vrouw van de heer Smith, echt waar!). We bezoeken de Bloedrivier waar in 1838 een opstand heeft plaatsgevonden tussen de Zoeloes en de Boeren (Voortrekkers), beide partijen hebben een museum en gedenkplaats opgericht rondom de plaats waar het destijds gebeurde, ook is de situatie nagebouwd, heel indrukwekkend. (In Pretoria hebben we het monument al bezocht). Daarna door naar het plm. 100-jarige hotel ‘Royal’ waar we een nacht verblijven. De bus heeft het bijna goed gedaan, slechts de airco viel uit waarna we weer op de arko overstapten.

Maandag 11 oktober ... uitslapen! Toch om zes uur weer wakker ... what is new!?!? We maken een wandeling door Ladysmith waar we veel winkelcentra aantreffen met klonen van onze reguliere winkels, heel Europees dus. Eenmaal op weg bezoeken we in Howick een waterval omdat tie toch op de route ligt. In een uurtje lopen we naar de voet van de waterval en overbruggen we een hoogteverschil van 100 meter. Tijdens deze stop wordt onze bus omgewisseld voor een leenbus van een andere maatschappij zodat de onze goed nagekeken kan worden. De ‘nieuwe’ bus brengt ons in Bulwer, waar we 3 nachten blijven in een spookachtig hotel, het Mountain Park Hotel.

Dinsdag 12 oktober gaan we de hele dag met Landrovers op pad. Omdat de ‘nieuwe’ bus niet wil starten worden we een uurtje later opgehaald door de Landrovers, een geluk dat we niet naar een andere bestemming doorreizen! We rijden met de drie 4-wheeldrives door de Drakensbergen naar de Sani-Pass, een deel in Zuid-Afrika en bijna bovenop ook in Lesotho! Een hele rustige grensovergang dus. In een dag weer vier stempels erbij in het paspoort! We zien veel mooie vergezichten en diverse rotsformaties, waaronder de twaalf apostelen. Bij ons bezoek aan een nederzetting in Lesotho mogen we met z’n allen in een van de hutjes plaatsnemen en krijgen we uitleg over het leven van deze mensen. We krijgen een slokje bier (met veel fantasie) en brood, gebakken in een pan. Wat een armoe, de kinderen lopen allemaal in gehavende kleding en er is geen stroom of water. Alles moet op een houtvuurtje gemaakt worden terwijl er op die hoogte (2800 meter) geen boom te bekennen is. Hierna bezoeken we het hoogste café van Afrika, helaas op dat moment gehuld in de mist en/of laaghangende bewolking, we lunchen er en dalen weer af naar ons spookhotel, vanavond ghosttour ...

Ff snel via de laptop van onze gids ... later meer, baai!

• 12 Oktober 2010 - 16:55

Wilma:

Hey hey, da's handig een laptop van de gids, zijn we gelijk weer helemaal op de hoogte. Wat eet je daar allemaal? Ook nog spoken gezien? Laterrr!

• 12 Oktober 2010 - 18:52

Ellen:

Wat een lieve gids heb jij! Hier schijnt nog steeds het zonnetje maar het wordt nu 's-avonds een stuk frisser en sterker nog gisteren even het kacheltje aan gezet. Heb jij niet nodig toch? Groeten

• 12 Oktober 2010 - 18:55

Michelle:

Ola!
    't is wel hard werken zo'n rondreis (6.30 uur vertrekken etc.) ;-) maar wat zie en beleef je veel!! Gaaf hoor. Ben nu al benieuwd naar je verhaal over de ghosttour.
    Baaaaai

• 13 Oktober 2010 - 19:12

Robbie:

Hey hallootjes! Wat een avontuur zeg! Ongelofelijk allemaal, maar ik geloof het toch hoor ;-)
    Ik hoop dat jullie nou eindelijk es een goede bus krijgen... Is het een leuke groep? Pas op voor spookrijders he!!!

Baaaiiiiiiiiii

Robbie

• 14 Oktober 2010 - 12:47

Ria B:

Hoi Ria K,
    Mooie verhalen, reis van je leven en zeker niet saai. Fijne voortzetting van de reis.
    Hartelijke groetjes Ria B