Dansen bij de mensen thuis - Reisverslag uit Santa Clara, Cuba van Ria - WaarBenJij.nu Dansen bij de mensen thuis - Reisverslag uit Santa Clara, Cuba van Ria - WaarBenJij.nu

Dansen bij de mensen thuis

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Ria

18 September 2008 | Cuba, Santa Clara

Ola amiga's en amigo's, time flies nog steeds hier, onze gids houdt de vaart er goed in, vervelen is er dus niet bij, uitrusten ook niet, haha!

14/9; we beginnen met een rondwandeling door Trinidad en bezoeken wederom wat highlights. De markt spant wel weer de kroon, de verkopers blijken allemaal familie van elkaar te zijn. Omdat we inmiddels aardig aan het domino-en geslagen zijn een leuk dominospel op de kop getikt en afgedongen natuurlijk. Voor Marc kochten we er ook een omdat hij net voor onze reis 40 jaar was geworden. Dat konden we natuurlijk niet ongemerkt voorbij laten gaan! Met een flesje rum erbij was 'ie helemaal gelukkig en o ja, hij mocht ook de feestmuts van Arjan lenen die eerder al 30 jaar was geworden (zo'n stoffen muts met dito kaarsjes erop). 's Avonds genoten weer van muziek, dit keer in de open lucht, jong en oud op de dansvloer natuurlijk en mannen in overvloed (alleen beetje oud!). Ook was er de tussenevaluatie waarin Marc van ons wilde horen hoe de reis verloopt tot nu toe. Het goede bericht was dat we van Baobab een etentje krijgen aangeboden voor alle aanpassingen op het programma. Ook was er de mogelijkheid om zo snel mogelijk naar NL terug te keren, daar wilde niemand gebruik van maken ...

15/9, vroeg in actie voor een mooie wandeling door de Los Cubanos naar een waterval. Als enige van de groep droeg ik m'n teva's, de rest deed het op bergschoenen. Tijdens de moesten we een aantal keer het water vanaf de waterval door waden ... was ik ff blij. Natuurlijk gezwommen bij de waterval, in de middle of nowhere, heeeeeeerlijk! Op de tocht terug kregen we een kopje kruidenthee van de boswachtersvrouw die in een lemen hutje wonen om voor een aantal weken in het bos te werken, totdat de volgende boswachter weer aan de beurt is. Geen stromend water, geen stroom ... 's Avonds was het tijd voor DE salsales en dat viel nog niet mee. In bijna twee uur tijd kregen we les in een 'woonkamer' bij de dansleraar thuis, je kon er je kont amper keren. Vier basis passen incl. halve en hele draai hebben we geoefend en zijn we nog steeds aan het oefenen, wil het jullie graag leren!

16/9, we verkassen van Trinidad naar Santa Clara. Eerst brengen we nog een bezoek aan de wachttoren in de vallei van de suikerfabrieken (vorige keer regende het, nu was 'ie dicht vanwege onderhoud). We maakten wat foto's en kregen een demonstratie over hoe suiker uit het suikerriet werd geperst. Natuurlijk ff proeven met een scheutje rum erbij, lekker hoor! We rijden door naar Santa Clara en bezoeken het monument, museum en graf van Ernesto Che Guevara waar hij in 1987 is herbegraven. Ziet er wederom zeer imposant uit. Daarna rijden we door naar ons hotel wat lijkt op Center Parcs. Allemaal ronde huisjes, telkens twee boven elkaar, bedekt met palmbladeren. De airco werkt dit keer als een tierelier maar de deur van het kluisje ontbreekt. Gelukkig belt een van de kofferjongens met de technische dienst die later ff een deurtje komt plaatsen.

M'n tijd is bijna op dus het verslagje van vandaag houden jullie van mij te goed. Hopelijk krijg ik in Havana nog ff tijd voor wat berichten en om ze te lezen natuurlijk want dat blijft toch echt het allerleukste!

Rest mij m'n pa het allerbeste te wensen bij z'n 2e chemo en ik kijk uit om m'n ouders weer te zien, daarnaast m'n zus natuurlijk ook die mij perfect op de hoogte houdt van alles. Dank, Dank, Dank!!!

Groet, Ria

• 18 September 2008 - 06:24

Petra Bekink:

Klinkt allemaal helemaal te gek daar zeg?!Nou snap ik waarom niemand naar huis wilde!!Nog hele fijne dagen en geniet ervan!!groetjes petra

• 18 September 2008 - 06:49

Rene:

HoiHoi.

Ik lees net je 3e verslag. Het klinkt weer goed allemaal. Hier is het lekker druk dus geniet er van. Uiteraard missen de techneuten je heel erg ;) Ik hoop dat je nog een hele leuke tijd hebt en dat je ook nog een beetje aan uitrusten toe gaat komen.

Groetjes,

Rene en de rest

• 18 September 2008 - 06:54

Zus:

Fijn dat jullie het daar allemaal naar jullie zin hebben, echt vakantie dus. Dat wordt eerst nog drie weken thuis uitrusten voordat het gewone leven weer gaat beginnen! Maar daar moet je nu nog maar niet aan denken, lekker verder genieten maar. Adios!

• 18 September 2008 - 18:07

Michelle:

Hey Rietje,
    Swingend landje zeg, dat Cuba. Klopt het trouwens dat er veel oude Amerikaanse auto's rondrijden in allerlei kleuren? Jack verwacht overigens nog steeds dat je een grote Cubaanse sigaar voor hem meeneemt ;-). Veel plezier nog.
    Groetjes

• 18 September 2008 - 18:22

Barbara:

Oooooh dat wordt voor jou straks echt weer afkicken in dat koude, regenachtige, brave NL. geniet er nog even van!! Bye

• 18 September 2008 - 20:09

Marga:

Tjonge, jonge, je wordt nog een volleerd salsa danseres... ik wil wel bij je op les, hoor. Super gaaf al die verhalen. Heel veel plezier; geniet, geniet, geniet. Fijn dat Wilma je op de hoogte houdt van het nieuws van het thuisfront; vanaf deze kant sterkte voor jullie allemaal!!
    Groetjes, Marga

• 19 September 2008 - 11:57

Martien:

He hoi Ria,

Kunnen we een dansje doen als je weer terug bent ? En natuurlijk sterkte voor je vader en iedereen die mee leeft.

groet Tien