Out of the outback - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Ria - WaarBenJij.nu Out of the outback - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Ria - WaarBenJij.nu

Out of the outback

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Ria

01 November 2007 | Australië, Alice Springs

G'day again,

MA 2910, dag 17, rijden naar Kings Canyon, nog een National Park in the Outback, combi van Grand Canyon en Yellowstone (voor de kenners). Gezien de temperatuur geen inspanning meer die dag. Lekker genoten van het zwembad op de camping!

DI 3010, dag 18, wandelen in Kings Canyon. Vroeg uit de veren voor een flinke wandeling in, op en door de Canyon. Ongelofelijk wat een mooie uitzichten, rotspartijen en route. Totaal zo'n drie uur gelopen, twee liter water was dus geen overbodige luxe!

De eerste ergenissen binnen de groep beginnen zich de uiten. De dokter (een vm. huisarts uit Antwerpen) gaat uit z'n dak wanneer blijkt dat 'iedereen' zijn rugzak al een op een stoel in de bus heeft gelegd, zodat hij met z'n vrouw (vm. assistente) niet meer naast elkaar kunnen zitten. Tja, zo gaat dat he, met al die REMI's (alleengangers, haha). Zelf heb ik een eigen plek achterin de bus maar daarvoor hoef ik geen tas neer te leggen, die blijft toch wel leeg!

WOE 3110, dag 19, Alice Springs. Vanuit hier vliegen we morgen naar Cairns. Chris is al weer op een andere tour en Jordan haalde ons op bij het motel. Met hem bezochten we de highlights van de stad, het reptielencentrum, de Royal Flying Doctor Service, School of the Air (voor kinderen die te ver van school afwonen, krijgen les via sateliet) en het Kangoeroe Rescue Centre, waar little Joey's (babies) worden opgevangen waarvan de moeder meestal door een verkeersongeval om het leven is gekomen. Vier Joey's waren er nu, deze worden gedragen als door de moeder totdat ze 18 maanden zijn en weer worden uitgezet. Wat een schatjes!

DO 0111, dag 20, helluppie het gaat nu toch wel opschieten! Vandaag vliegen we naar Cairns aan de Oostkust van het land. Daar wacht ons weer een nieuwe bus en dito gids/chauffeur.

Kijk weer uit naar jullie berichten en laat zsm weer van mij horen, bye!!!

• 01 November 2007 - 07:37

Barbara:

tjonge Rie, wat klinkt dat toch allemaal goed. Maar het gaat inderdaad snel zeg. Geniet nog maar even van alles daar en de warmte. Je komt echt terug in een herfstig NL
    groetjes Bar

• 01 November 2007 - 07:42

Rene Schickendantz:

He outbackria,

Klinkt allemaal erg goed. Ook de ontspanning is belangrijk he!! Hier is het gezellig druk, zeg maar. Ik beloof dat ik voordat je terug bent de beurspolis gedaan hebt hoor (althans de meeste). In cairns was volgens mijn oud-collega (naar Nijkerk geëmigreerd??) niet veel te doen, maar het zag er wel paradijselijk uit allemaal en ze hebben krokodillen, oppassen he!!!

Geniet ervan en de groeten uit donker Holland (de klok is een uur terug, donker joh!!)

René

• 01 November 2007 - 07:53

Michelle:

Hey wereldreizigster,

Leuke verhalen hoor! Ik kijk alweer uit naar je volgende berichtje. Mijn tweede werkweek na de vakantie zit er alweer bijna op en de vakantie lijkt alweer heeeeeel lang geleden. Zoals Bar al zei: geniet er nog maar lekker van.
    Heb je trouwens mijn webalbum kunnen bekijken via de link die ik naar je hotmail-adres heb gemaild??

Bye,
    Michelle

• 01 November 2007 - 08:00

Marloes:

Hoi Ri!
    Klinkt allemaal weer super! Heb je al een weekje vakantie na je vakantie geboekt om bij te komen? Geniet er nog maar van! Groeten,
    Marloes

• 01 November 2007 - 08:14

Leon En Marloes:

Hey buuf,
    Wat een avontuur! Leuk om zo op de hoogte te zijn en wat gaat het snel...
    Met de little Joey's aan de Maasstraat gaat het goed en zitten nog veilig in de buik. Ga zo weer even je echte mail checken. Geniet nog van je dagen daar!

Gr. Leon en Marloes

• 01 November 2007 - 08:47

Wilma:

Ha zus,

Wat moet ik hier nog aan toevoegen he... Je kunt in ieder geval nog lekker anderhalve week genieten van je avontuurlijke reis, dus hou vast dat gevoel! Vergeet niet je foto's te laten zien he?! Daar is iedereen benieuwd naar.
    Groetjes!

• 01 November 2007 - 12:42

Martien:

Hmmm wordt straks nog vechten in de bus. Zeg maar dat ze wel een beetje rustig aan moeten doen... jullie zijn immers op vakantie... Maar zo te lezen gaat het vakantie gedeelte je wel goed af...

• 01 November 2007 - 14:05

Petra:

Hey Rie, het is daar wel super zo te lezen en heel lekker weer. Blijf genieten van alles en denk nog maar niet aan hier, dat duurt nog zo lang!!! Groetjes ook van Ard en Luke.

• 01 November 2007 - 18:55

Marga:

Ben je mal meid; het duurt nog eeuwen voor de vakantie voorbij is. Geen dagen tellen, maar lekker genieten. En zeurpieten heb je altijd ... niets van aantrekken en je eigen ding doen (doe je toch wel). Ben benieuwd hoe "het oosten" je bevalt.
    Groetjes weer uit Spijkenisse.

• 02 November 2007 - 11:31

KarinB:

Hoi Ria,
    ik hoop dat je geen last hebt gehad van je teen bij die 3-urige wandeling, maar dat zal wel niet want ik heb je er niet over gehoord.
    In Cairns is het tropisch warm, een erg hoge luchtvochtigheid. Ga vooral duiken/snorkelen op het Great Barrier Reef. Dat is fantastisch. Houd ons op de hoogte van je avonturen. Groetjes,
    Karin