Ocean Rafting - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Ria - WaarBenJij.nu Ocean Rafting - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Ria - WaarBenJij.nu

Ocean Rafting

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Ria

05 November 2007 | Australië, Airlie Beach

Hi Guys (zo noemen ze iedereen hier!), even tijd gevonden voor een berichtje van de oostkust van Australie. Wat een verschil met de outback, alles vrijwel groen, aangenamere temperaturen, palmbomen, witte stranden, etc. etc.

Waar was ik gebleven:
VRIJ 0211, Cairns, dag 21.
Onze eerste kennismaking met het GREAT BARRIER REEF ... wederom een ongelofelijk iets (sorry als ik in herhaling van, wij vallen steeds ook van de ene verbazing in de andere). We voeren met een catamaran 'Passions of Paradise' naar het welbekende reef. Voeren met een glasbodemboot vlak over het koraal en zagen honderden vissen in vele kleuren. Daarna mochten we zelf met de snorkel het nog eens gaan bekijken, je weet niet wat je ziet! Daarna nog naar een andere plek en het hele gebeuren herhaalde zich, wat een bijzondere wereld!

ZAT 0311, Cairns, dag 22.
Bezoek aan Kuranda een toeristisch oord nabij Cairns. We reden er heen met de Kurande Scenic Railway een spoor door het regenwoud met de mooiste uitzichten. Het toeristische hebben we snel gelaten voor wat het was en zijn gaan lopen door het regenwoud over zgn. boardwalks, van die wandelpaden op pootjes ... De weg terug deden we met een kabelbaan (zoals ze die in de ski-oorden ook kennen). Gek hoor om dan alleen maar groen om je heen te zien. Bomen zijn daar wel 50 meter hoog, je weet niet wat je ziet!

ZON 0411, Airlie Beach, dag 23.
Vertrek met de bus uit Cairns. Greg is onze reisleider tot aan Brisbane. Een gezellige vent die ook met de groep optrekt, dat had Chris dus helemaal niet! Hij bracht ons als eerste naar een krokodillenfarm. Waar gewonde en gevonden (bijv. uit een zwembad) croc's worden opgevangen en verzorgd. Ook is er een commercieel deel omdat croc's in het wild niet meer mogen worden gevangen. Omdat er toch behoefte is aan krokodillenleer en -vlees, wordt dat op deze manier gedaan. Daarna hadden we nog wat uurtjes nodig om in Airlie Beach aan te komen dus doortuffen maar!

MAA 0511, Airlie Beach, dag 24.
OCEAN RAFTING met een grote rubberboot. Wederom een bezoek aan het GREAT BARRIER REEF en de WHITSUNDAY GROUP, een groep van 74 eilandjes voor de kust. Weer heerlijk gesnorkeld, gezwommen, veel vissen gezien en een turtle (schildpad), o ja, ook nog pijlstaartroggen ... ja, ja, ik zwom ertussen ... best lieve beestjes. Ik weet niet wat Steve Irwin er mee gedaan heeft ...
De captain had er zin, met zijn 450 pk's sjeesde we terug naar de haven. Wederom weer een heeeeeerlijke dag. Het is net vakantie, hahaha ...

Ga nu nog ff proberen wat foto's op picasa te zetten ... zie link, paar berichtjes terug!

See ya laterrrrr

• 05 November 2007 - 08:00

Marloes:

Ha die Ri!
    Geniet van de laatste week. Ik hoop dat je straks nog een beetje kunt wennen aan het 'saaie en gewone' leventje in het prachtige Vlaardingen. Wat je noemt een wereld van verschil! Geniet er nog maar van!
    Marloes

• 05 November 2007 - 11:41

Wilma:

Hoi-hoi !!!
    Zo, ook nog eens lekker gevaren en de onderwaterwereld bekeken. Mooi he, dat hadden wij toen op Aruba ook, hele 'gordijnen' met gekleurde vissen die allemaal dezelfde kant op gaan, prachtig!
    Nog een week genieten!

• 05 November 2007 - 13:44

AnkiePankie:

Ben helemaal gek op dat Koala beertje, wat een lekker ding!
    Geniet er nog maar van...........

• 05 November 2007 - 18:29

Marga En Stefan:

hey Ria,

Wat moeten we hier nu nog aan toevoegen; alleen maar genieten van al dat prachtigs om je heen. Wij zouden er nog een maandje aan vastplakken, want ze voorspellen in Nederland nu toch echt herfst. Met regen en storm ... als je weer in het Vlaardingse terugkomt dan zijn alle blaadjes inmiddels van de bomen. Jammer, heb je natuurlijk wel die kleurenpracht gemist ... maar je hebt er nog veel meer moois voor teruggezien (hihi).
    Geniet nog van de laatste week!
    Groetjes weer uit Spijkenisse

• 06 November 2007 - 08:05

Michelle:

Ha Rietje,

Je schrijft zo enthousiast dat ik bijna begin te denken dat je emigratieplannen hebt....;-). Nou meis, nog een paar daagjes en dan moet je weer naar huis. Denk daar nog maar even niet aan en geniet van de rest van je reis.

CU!
    Michelle

• 06 November 2007 - 15:14

Martien:

Ha Ri,

Kan je deze laatste week wat zonneschijn en warmte opsparen in je backpack en voor ons achterblijvers meenemen ?! Geniet en neem het er nog even van nu het daar nog kan...

• 08 November 2007 - 20:30

Jack:

Hoi scheet, ik had nog niet gereageerd, maar ik heb natuurlijk wel met jaloezie en volbewondering al je avonturen gelezen! Meid wat een geweldige reis bven je aan het maken. Wil er alles over horen als je terugbent. Dikke XXX, ook van Michelle.

• 09 November 2007 - 13:03

Leon En Marloes:

Hoi Ria,

Jeetje je gaat alweer aan de terugreis beginnen. Een lange zit weer, zet h'm op! Tot zondag dan maar! Het is hier echt onstuimig weer. Een dikke trui of jas bovenop leggen, die heb je zeker nodig!

Groeten
    Leon en Marloes