Varanen gespot! - Reisverslag uit Komodo, Indonesië van Ria - WaarBenJij.nu Varanen gespot! - Reisverslag uit Komodo, Indonesië van Ria - WaarBenJij.nu

Varanen gespot!

Blijf op de hoogte en volg Ria

03 Augustus 2015 | Indonesië, Komodo

Hallootjes daar ben ik weer eens! Hoewel al bezig met de terugreis wil ik jullie niet onthouden van het vervolg van mijn reis ... Aangezien we wat tijd hebben voor de volgende vlucht maak ik in de Geruda lounge dankbaar gebruik van een internet pc ...

vr 31/07 (13) zoals vorig verslag geeindigd was het een heerlijke rustdag met aan het eind een massage door 'disabled' people. Nou dat heb ik geweten. Nadat mijn voeten gewassen en geschrobd waren mocht ik plaatsenemen op de massagebank. Van top tot teen onderhanden genomen en dat heb ik geweten ook ... vooral de schouders waren toch wel een pijnpuntje ... Verder heerlijk een uur ontspannen! Daarna eten we een pizza bij 'Made in Italy' en laten we ons terugbrengen door een taxi naar het hotel door Jimmy Rotterdam, zoals hij zich noemde, zou zo een broer kunnen zijn van Bob Marley!

za 01/08 (14) na een rustige start voor vertrek naar de boot waar we drie dagen op verblijven. Een mini-cruise! De kok aan boord maakte de lekkerste gerechten en smoothies. We snorkelen weer wat en bekijken de zonsondergang voordat duizenden vliegende honden (kalongs) uitvliegen om zich tegoed te doen aan het fruit op Flores, heel indrukwekkend.

zo 02/08 (15) een heerlijke nacht op de boot, al viel de deining wat tegen ... had van mij wel wat meer mogen zijn! Om 7 uur stappen we aan land op Rinca. Diverse (baby)varanen rondom het startgebied, later nog eentje tijdens de wandeling. Er leven er zo'n 2800! Daarna gaan we op zoek naar manta's (de grootste roggensoort) in een gebied waar deze de laatste tijd veel worden gespot, te zien aan de vele bootjes die er rondvaren. We spotten diverse exemplaren vanuit de boot en door de fanatieke snorkelaars in de zee, ook weer een bijzondere ervaring! De middag is ingeruimd voor een wandeling op Komodo waar we ook nog wat varanen spotten maar minder dan op Rinca. Terug aan boord tovert de scheepskok weer de lekkerste gerechten uit de kombuis en we genieten er nog ff lekker van.

ma 03/08 (16) de derde en laatste dag op de boot, na de lunch gaan we van boord op Sumbawa waar de bus ons oppikt en naar de volgende accommodatie brengt in Bima voor 1 nacht.

• 11 Augustus 2015 - 14:01

Lenie:

We hebben weer even moeten wachten maar dan kunnen we weer verder genieten van je verhalen.
    Je hoeft je in ieder geval niet te vervelen en voor een sportief iemand als jij is er heel wat te beleven.
    Jammer dat het eten niet zo lekker is haha.

• 11 Augustus 2015 - 16:44

Wilma:

Je hebt weer veel beleefd en gezien, behalve dan de pc's waar je je verhaal voor de thuisblijvers op kwijt wilde! Kwam dus 'mooi' uit dat je 8 uur moest wachten op je tweede vlucht richting huis. Straks nog 'even' 14 uur vliegen vanaf Jakarta... Goeie reis!!!