Bezoek Mekong Delta en slenteren door Ho Chi Minh. - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Ria - WaarBenJij.nu Bezoek Mekong Delta en slenteren door Ho Chi Minh. - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Ria - WaarBenJij.nu

Bezoek Mekong Delta en slenteren door Ho Chi Minh.

Blijf op de hoogte en volg Ria

19 Augustus 2012 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

Vandaag (dag 17) bezoeken we de Mekong Delta. Met een busje rijden we naar de haven waar een bootje op ons wacht om ons over te zetten naar wat eilandjes in de Mekong (belangrijkste rivier van Azie, zo'n 4.500 km lang). Na een wandeling door een tropische fruittuin, krijgen we verschillende soorten te proeven en varen we weer verder met roeibootjes naar de volgende stop, het lijkt Venetie wel maar dan in de tropen. Dan volgt een bijenhouderij - met bijen die niet steken! - waar van honing heerlijke lekkernijen worden gemaakt. We krijgen een honingdrankje met citroen en Chinese thee wat heel heilzaam moet zijn ... het volgende bootje brengt ons bij de cocoscandyfactory. Daar worden toffee's met kokos gemaakt en nog veel meer andere produkten. Dan is het tijd voor de lunch en staat er vis op het menu. Met rijstpapier, sla, rijst en vis maken we een heerlijke pakketjes en volgen er nog meer gerechtjes uit de lokale keuken. Om uit te buiken staan er fietsen (nou ja, fietsen) klaar om een rondje over het eiland te doen. Tot slot brengt een boot ons terug in de haven en stappen we weer in het busje voor de terugreis. Onderweg nog een flinke bui maar als we bij het hotel aankomen is het weer 's zomers zwoel.

Zondag (dag 18) blijft het grootste deel van de groep in de stad om deze verder te bezoeken. Een paar gaan op excursie naar ondergrondse tunnels die na de oorlog zijn overgebleven. Aangezien we eerder al tunnels hebben gezien, heb ik er voor gekozen nog wat van Ho Chi Minh City te gaan bekijken. We bezoeken het War Remnants Museum (Oorlogsmemorabilia museum) om op een andere manier (met name foto's) te zien wat mensen hebben doorgemaakt tijdens de Vietnamoorlog. Daar word je niet vrolijk van! Buiten staan verschillende US-gevechtsvliegtuigen opgesteld maar de beelden bezorgen je echt kippenvel. Afijn, daarna is het tijd voor iets luchtigers! We bekijken de Notre Dame Cathedral, na de Arc de Triomphe, is deze kerk nagebouwd in Vietnam! Het stikte er van de bruidsparen dus hij zal wel een toegevoegde waarde hebben!? Daarna door naar het Central Post Office, in artdeco-stijl en nog steeds in gebruik, heel apart. Lekker lunchen in de Ben Thanh Market en een iets gekocht voor Julian! We slenteren weer naar het hotel het genieten nog even van onze vrije tijd voordat we morgen de bus weer in stappen naar Cambodja!

Dank voor de reacties allemaal, leuk! Tot schrijfs, Ria

• 20 Augustus 2012 - 21:49

Wilma:

Leuk dat je ging eilandhoppen! Julian kreeg een bigsmile toen hij zijn naam in je verhaal voorbij hoorde komen :-) Smaakt het eten nog steeds of snak je al naar de Hollandse pot en een boterham met pindarotsje?! Het gaat nu wel opschieten, nog 1 week te gaan. Dus haal er nog even uit wat er (nog) in zit! Byebye!!!