Spotted The BIG Five!!!!! - Reisverslag uit Lobamba, Swaziland van Ria - WaarBenJij.nu Spotted The BIG Five!!!!! - Reisverslag uit Lobamba, Swaziland van Ria - WaarBenJij.nu

Spotted The BIG Five!!!!!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Ria

06 Oktober 2010 | Swaziland, Lobamba

Hallo luitjes,

Heb jullie reacties nog niet gelezen, hoop dit uiteraard nog wel te doen ... als ze er zijn, maar heb maar een kwartier om ff een nieuw verslagje te typen en da's niet veel!

Maandag 4 oktober hebben we 's avonds een gamedrive gedaan, een soort jeepsafari op zoek naar de wilde beesten! Nog niet in het echte Krugerpark maar een ander park in de buurt. Om 16:00 uur vertrokken we met de jeeps het gebied in en al snel kwamen de olifanten in het vizier. Ongelofelijk hoe groot die beesten zijn van dichtbij. Zolang wij maar in de jeep bleven zitten dan gebeurde er niets, zij zien die wagens niet als gevaar. Verderop lagen er tientallen buffels te liggen in het gras. De jeep reed tot een paar meter afstand en slechts enkele van hen stonden op om vervolgens weer te gaan liggen. Daarna volgde ook al snel de neushoorn en een cheetah (hoort niet bij de big five). Al snel viel de schemering in en wilden we nog de leeuwen en luipaarden zien. De leeuwen vonden we met het zoeklicht en bleven ook rustig liggen.

Dinsdag 5 oktober was de dag van Kruger. Wederom met jeeps het park in om 5:30 uur omdat dan de kans op alle vijf het grootste was. Heel veel km's werden er afgelegd en dezelfde vier als hierboven waren redelijk snel gevonden maar het luipaard (die doorgaans alleen rondtrekt) liet zich nog even niet zien. Op het laatste moment zagen we er toch nog twee, eentje liep tussen bosjes en de ander had net een prooi bemachtigd, ws. een impala.

Woensdag 6 oktober is weer een reisdag. We rijden vandaag naar Swaziland. Binnenkort meer hierover ... baaaaaai

• 06 Oktober 2010 - 11:36

Marga:

Hoihoi,

Wat gaaf, wat gaaf ... met woorden bijna niet te beschrijven wat je allemaal te zien krijgt, denk ik. Super meid, geniet er van!!

Groetjes, Marga

• 06 Oktober 2010 - 14:28

Wilma:

Hey!
    Zo je hebt al heel wat gespot en ws. ook veel foto's gemaakt. (Hoop dat het daarvoor niet te donker was?) Echt avontuurlijk allemaal! Je bent niet voor niets geweest dus, haha. Genietse verder!!!
    Bye!

• 06 Oktober 2010 - 18:14

Robbie:

Hoi Ri!

Te gek hoor allemaal!!! Veel foto's maken hoor, ik ben heel erg benieuwd! Is het nog steeds lekker weer? Gezellige groep? Ik hoop het voor je!!! Baaiii

Groetjesss Robbie

• 07 Oktober 2010 - 06:19

Leon, Marloes En Sam:

Super!!!
    Echt heel gaaf om te lezen, laat staan om mee te maken...Lucky you!
    Veel plezier nog.

Groetjes Leon, Marloes en Sam

• 07 Oktober 2010 - 07:13

Jaap Jan:

Hoi Ria,

Wat een leuke verhalen allemaal. Veel plezier en geniet ervan! Is het een leuke groep?

Groetjes.... JJ

• 07 Oktober 2010 - 09:11

Michelle:

Hey Rie,

Je Hyves-kaartje ontving ik op 5 oktober. Thanks!

Je reis klinkt weer superleuk & bijzonder. Ben alweer benieuwd naar je volgende verslag!

Bye,
    Michelle

• 07 Oktober 2010 - 09:35

Ma:

Hallo,
    Je hebt al veel dieren gezien. Nu op naar Swaziland en voor ons het volgende bericht.
    Je hebt de groetjes van Hannie.
    Groeten, ma

• 07 Oktober 2010 - 19:22

Petra Aug:

Hey Rie,
    Het is weer een super reis die je maakt. Leuk om je verslagen weer te lezen. Geniet ervan hoor!
    Groetjes vanuit onze nieuwe heimat Schiedam!!
    (hopelijk bij je volgende reis weer groetjes vanuit vld!!)

• 11 Oktober 2010 - 10:17

Lenie Van Der Spoel:

Hoi Ria,

Net je verslagen gelezen en je foto's bekeken.
    Zitten bekende plekken voor mij bij. Krijg gelijk zin in mijn vakantie over een paar weken. Dan hoop ik ook een luipaard of cheetah van dichtbij te spotten, staat bovenaan op mijn verlanglijstje!!!!

Groetjes

Lenie