Hotel vol - Reisverslag uit Ushuaia, Argentinië van Ria - WaarBenJij.nu Hotel vol - Reisverslag uit Ushuaia, Argentinië van Ria - WaarBenJij.nu

Hotel vol

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Ria

13 November 2009 | Argentinië, Ushuaia

Ola amiga/o´s,

Hier weer ff snel een berichtje vanuit de zuidelijkste plaats ter wereld USHUAIA!!!

Dank voor de berichten erg leuk weer! Ga zo door! FF kort over mijn reisgenoten: groep van 20 personen. Aantal stellen, twee vrienden en vriendinnen samen, 1 man alleen en 5 vrouwen alleen. Ook een aantal Belgen zijn van de partij omdat ze daar niet zo´n reisorganisatie als Baobab hebben. Zelfs een Engelse dame is van de partij, zij is met haar Belgische nicht en haar man mee. Lacht de hele dag en maak ook de hele dag foto´s, zij zit al over de 1000 heen, terwijl ik net de 200 heb gepasseerd. Best grote groep valt in vrije dagen uiteen.

Dag 12 reizen we met twee binnenlandse vluchten van Puerto Madryn naar Calafate (2 uur) en vandaaruit door naar Ushuaia (1,5 uur). Beetje turbulentie maar ging verder best vlot. Aangekomen in het hotel bleek deze onze reserving (2 dgn vtv. nog gechecked!) niet te hebben. De agent (die ter plekke alles regelt) gebeld en die heeft snel een andere slaapplek geregeld. Taxibusjes weer opgetrommeld en verkast naar de andere kant van de stad. Heerlijk hotel met bubbelbad!!! Daarna de stad ff in om de boel te verkennen en het Museo Maritimo de Ushuaia bezocht. Betreft een vm. gevangenis met uitgebreide expositie over alles wat er mee te maken heeft, ook over het ronden van Kaap Hoorn, wat naar ´onze´ Hoorn vernoemd is! ´s Avonds lekker vis gegeten, zalm om precies te zijn, weer ´ns wat anders dan biefstuk!

Dag 13 een vrije dag, dus op excursie. We kozen voor een boottochtje over het Beaglekanaal (Stad Amsterdam niet vertrokken uit vorige plaats ivm ernstig ongeluk, hebben jullie ws. ook wel vernomen). Hele enthousiaste gids vertelde ons alle ins and outs over de omgeving, liet kaarten zien en boeken over de dieren die er te zien zijn. Wij hebben zoal albatrossen gezien, aalscholvers, meeuwen, ganzen, etc. Op één van de eilandjes lag weer een groep zeeleeuwen, heel bijzonder zo van dichtbij. Verder voeren we langs de vuurtoren die lange tijd op zeeleeuwenvet heeft gebrandt, hiermee smeerden de Yamana´s zich ook in tegen de kou maar da´s lang geleden. We wandelden over een eiland waar de Yamana´s hebben gewoond en de gids wees ons op hun plekken en de flora aldaar. Het blijft bijzonder om zo aan het einde van de wereld te verblijven maar zo noemen ze het hier nu eenmaal echt. Ik heb een stempel in m´n paspoort gehaald want dit maak ik ws. maar één keer mee!

Morgen weer een wandeling op het programma en overmorgen vertrekken we weer hier. Dan gaan we echt trekken voor een paar dagen en slapen in een refugio, wat het precies is ben ik nog niet uit maar denk niet dat ze daar internet hebben ... jullie moeten het dus hier weer even mee doen!

Groet, Ria

• 13 November 2009 - 21:14

Ellen:

Ha Ria,

Hier is het weekend weer begonnen! Ik mijn EHBO maatje gemist gisteren. Ben nu begonnen met aftellen. Nog 9 werkdagen en dan begint het grote avontuur. Toedels

• 13 November 2009 - 21:44

Wilma:

He zus!
    Wat al weer lekker snel een nieuw bericht. Je hebt een lekker divers clubje, dan zit er vast altijd wel iemand bij waar het mee klikt waarschijnlijk. Ook al heel wat dieren gezien, is weer es wat anders dan die zeeleeuwen in Blijdorp! Alvast suc6 in de refugio, wij gaan morgen naar de intocht van de Sint in Schiedam, misschien komen we wel op tv, haha!
    Doeiiii!

• 13 November 2009 - 21:47

Rob:

Hee zus, ik zie dat je je wel vermaakt daar. Alweer op de helft.... geniet er nog maar ff van. En als je terug bent gaan we lekker een stukkie rijden!

Groetjes

• 14 November 2009 - 08:12

Petra:

hoi Ria,

Zeker een grote groep zeg maar wel gezellig toch?!
    Jammer dat je nu even niet kan internetten maar dat heeft ook wel wat.
    Je zit al weer op de helft wat gaat het toch snel.Veel plezier nog.

groetjes petra

• 15 November 2009 - 09:29

Marloes:

Goedemorgen,
    Wat een weertje hier! Het regent veel en het waait hard. Sinterklaas treft het niet; die kiest volgend jaar vast een ander land uit! Je hebt weer genoeg te vertellen en te laten zien bij de volgende otea! Snel plannen dus. Veel plezier!