Tis hier fantastisch! - Reisverslag uit Swakopmund, Namibië van Ria - WaarBenJij.nu Tis hier fantastisch! - Reisverslag uit Swakopmund, Namibië van Ria - WaarBenJij.nu

Tis hier fantastisch!

Blijf op de hoogte en volg Ria

12 Augustus 2014 | Namibië, Swakopmund

Goedemorgen vanuit Namibië!

Ondanks de aanhoudende matige wifiverbinding hoop ik jullie weer van een nieuw stukje verslag te voorzien.

8/8; we bezochten een lokaal schooltje de kindergarden voor kids van 3 tot 5 jaar. Gezien de armoede nemen we stiften en boekjes mee en dragen we bij aan een maaltijd, ze eten vaak maar een keer per week vlees... Als dank worden we toegezongen door plm. 15 peuters! Later die dag gaan we in Solitaire op zoek naar cheetahs en met succes, wat een mooie dieren.

9/8; vroeg weg - 5 uur - voor de sunset in Sossusvlei, van de mooie zandduinen in allerlei kleuren. We bezoeken er ook deadvlei een gortdroge vallei met slechts kale boomstammen. We spotten er veel sporen van dieren maar op een paar springbokkies na zien we ze niet in het echt ... Dat halen we nog wel in is ons beloofd!

10/8; wederom een flinke rit door de woestijn met vooral grassen en hier en daar een boompje, naar Swakopmund via Walvisbaai. We eten bij het Deutsches Haus omdat bijna alles hier Duits is gezien het verleden.

11/8; vandaag nog een dagje Swakopmund die we beginnen met een dolfijnencruise. We rijden naar Walvisbaai waar we aan boord gaan van de Ocean Diva. De vrouwelijke kapitein vertelt ons in het Zuidafrikaans van alles over de baai en de dieren die er leven. Als snel krijgen we gezelschap van een aantal pelikanen en even later springen er zeehonden bij ons aan boord. Ook zien we twee soorten dolfijnen, al zijn die zwaar in de minderheid met de 50.000 zeehonden die er leven. De lunch begint met oesters die ook in de baai worden gekweekt, nog nooit een oester gezien met zoveel visvlees, heerlijk!

We vertrekken weer, de volgende keer hoop ik de groep aan jullie voor te stellen. Groet!

• 12 Augustus 2014 - 12:20

Mariëlle:

Hey Ria,

Ik ben het fort weer aan het versterken.
    En zie dat ik al wat verslagen gemist heb!
    Zo te lezen is het weer een onvergetelijke reis!
    Fijne vakantie!

Groetjes

• 12 Augustus 2014 - 13:11

Lenie Van Der Spoel:

Hoi Ria,

Weer terug van mijn reis IJsland/Alaska.Het weer in IJsland was niet zo geweldig, maar Alaska heeft dat goedgemaakt. In IJslando.a. naar de geyser, watervallen en de Blue Lagoon geweest.
    Nog rondwandelingen gemaakt o.a. in Reykjavik. Na 2 dagen op naar Alaska, wat een weids en mooi land is dat. De bergen, gletsjers, naar Denali park geweest, hebben we de moose, kariboes en..............de GRIZZLY gezien, Schitterend. Nog met een watervliegtuig en helicopter meegeweest, de laatste over de gletsjers, waar we ook geland zijn. Nog div. boottochten gemaakt, eentje van 6 uur, otters, walvissen, orka's en dolfijnen gezien, doorgevaren naar de gletsjer en zo weer terug.
    Het was een fantastische reis. Het is weer leuk om jou te volgen, jammer dat Robbeneiland niet doorging, vond ik net als Karin heel indrukwekkend. Maar dat je de cheetah hebt gezien is ook geweldig.
    Nog heel veel plezier en ik ben al benieuwd naar je volgende berichten.

Groetjes

Lenie

• 13 Augustus 2014 - 08:13

Wilma:

Hoihoi,
    Jij zit daar niet stil hè?! Maar dat was natuurlijk ook niet de bedoeling, uitrusten doe je thuis maar, haha! Julian wil vast alles van je weten over de cheetahs, die vindt hij ook pràchtig (jaloersss)! De dolfijnencruise werd dus meer robbencruise?! Het klinkt allemaal goed, have fun en groetjes van ons, ook van ma natuurlijk!

• 13 Augustus 2014 - 09:13

Michelle:

Als ik dit zo allemaal lees, moet ik (Zuid-)Afrika toch ook maar aan mijn reiswensenlijstje toevoegen! Ik kijk uit naar je volgende verslag. Groetjes, ook van Jack

• 14 Augustus 2014 - 09:30

Joke:

Weer erg leuk om te lezen. Wat zal je genieten. Nog veel plezier.
    Hartelijke groet van Joke