Angkor Wat!? - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Ria - WaarBenJij.nu Angkor Wat!? - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Ria - WaarBenJij.nu

Angkor Wat!?

Blijf op de hoogte en volg Ria

23 Augustus 2012 | Cambodja, Phnom-Penh

Dag 21, de op één na laatste reisdag met de bus alweer! We hebben aardig wat km's voor de boeg (380km) en stoppen af en toe even. We stoppen bij de Spidermarket. Een marktplaats langs de weg waar onder andere heerlijke spinnen worden verkocht voor consumptie. Geen van de reisgenoten heeft zich er aan gewaagd maar we zijn wel allemaal op de foto gegaan met een levend exemplaar in de hand! Onderweg veel armoede, koeien - die zijn hier heilig - die het land bewerken of de kar trekken. We komen bijtijds aan in Siem Reap omdat de wegen met de tijd wel beter worden en de chauffeur de vaart er flink in heeft gehouden (inhaalmanouvres met samengeknepen billen!). Wederom een mooi hotel met heerlijk zwembad. Aan het einde van de middag stappen we in de tuctuc om kaartjes te kopen voor Angkor Wat (één van de tempels behorend tot een complex van 50 tempels) en gaan voor de zonsondergang. Helaas gooien de wolken roet in het eten en genieten we 'slechts' van het uitzicht vanaf het hoogst gelegen punt. In de verte waren bliksemflitsen te zien maar wij hielden het gelukkig droog. Later bleek dat het in het 'dorp' - 1 mio inw. - wél was gaan regenen ...

Dag 22 stappen we om 6:30 uur in de bus om met lokale gids naar Angkor Wat te gaan en nog drie andere complexen. Zo zijn we de drukte en hitte voor zover mogelijk een beetje voor. We bezoeken eerst TA PROHM een vm. tempel die door eeuwenoude bomen/wortels is overwoekerd en waar de film Tomb Raider is opgenomen. Daarna BANTEAY SREI is beroemd om zijn wandversierselen, die worden gerekend tot de beste voorbeelden van klassieke Khmer-architectuur. Gevolgd door ANGKOR THOM, de Bayon-tempel ligt in het hart van Angkor Thom. Deze tempel werd speciaal voor Jayavarman VII gebouwd in 1181 en is een Angoriaanse tempel. Tot slot natuurlijk ANGKOR WAT zelf, een hindoeïstische tempel, die wordt beschouwd als het grootste religieuze bouwwerk ter wereld. Enorme bouwwerken waarvan nog niet bekend is hoe men dit eeuwengeleden heeft kunnen bouwen. Hier er daar wordt er gerestaureerd maar er is nog veel werk te doen. Enige gelijkenissen ook met mijn reis van vorig jaar ... stenen genoeg gezien dus 's middags lekker relaxen bij het zwembad van het hotel, ja, vakantievieren kan soms heel zwaar zijn!

Groet, Ria

• 23 Augustus 2012 - 19:42

Marga:

Hoi Ria,

Na de vakantie eindelijk tijd en gelegenheid om op mijn gemakje al je verslagen te lezen.
    Wat een verhalen weer; echt super om te lezen.

Als je weer in het Hollandse bent, dan gaan we snel afspreken en bijkletsen.

Groetjes en een goede thuisreis.

Marga

• 23 Augustus 2012 - 20:18

Elly Muurling:

Hoi Ria,

Ik heb zo het idee dat jij het wel naar je zin. Ben trouwens nu ook stik jaloers op jou. De Angkor Wat staat nl. al een heel tijdje bovenaan mijn verlanglijstje. Maar ik vrees dat dat nog wel ff gaat duren.
    Leuk om te lezen wat je allemaal gedaan hebt. Volgens mij bevalt Azië je wel of niet? Je hebt er dus al bijna op zitten..... geniet er nog van en tot over een paar weken.

Groet,

Elly

• 23 Augustus 2012 - 20:29

Denise:

Hoi ria,

Wat een geweldige reis ben je aan het maken . We reizen met je verslagen mee.

grt denise

• 24 Augustus 2012 - 11:10

Wilma:

Hoihoi,
    De laatste dagen tikken weg! Denk je alles nu zo'n beetje gezien te hebben? Hou het vakantiegevoel nog even vast. De Mini mist je nog niet hoor ;-) staat hier prima!
    Tot volgende week! En alvast een goede terugreis!!!
    Groetjes van ons

• 27 Augustus 2012 - 12:54

Ria B:

Ha die Ria K,

Door de drukte niet veel geschreven maar wel van je reisverhalen genoten. Wens je een goede en behouden thuisvaart, tot oktober.

Groetjes Ria B