Ff chillen in Hoi An - Reisverslag uit Hội An, Vietnam van Ria - WaarBenJij.nu Ff chillen in Hoi An - Reisverslag uit Hội An, Vietnam van Ria - WaarBenJij.nu

Ff chillen in Hoi An

Blijf op de hoogte en volg Ria

15 Augustus 2012 | Vietnam, Hội An

Dinsdag (dag 13) verblijven we nog een dag in Hue. We gaan weer op pad met een lokale gids en nemen een drakenboot over de Parfumrivier. Die rivier heet zo omdat deze ontspringt bij een berg waar veel bloemen bloeien. Daar is plm. 22 km. verder in Hue niet veel meer van te merken! De boot brengt ons bij de Thien Mu-pagode, met zeven verdiepingen omdat dat geluk zou brengen. Daarna nemen we de bus naar Tu Duc Tomb en Khai Dinh Tomb waar keizers begraven liggen en musea te bewonderen zijn. 's Middags bezoeken we op eigen gelegenheid de Imperial City, de verboden purperen stad, een ommuurde (11 km.) keizersstad van de Nguyen-dynastie tijdens het vroegere Indochina. Een stad in een stad dus eigenlijk die voor buitenstaanders absoluut verboden terrein was. Nu wordt de boel - of wat er nog van over is - met geld van Unesco in oude staat hersteld.

Woensdag (dag 14) gaan we op weg met een 'nieuwe' bus omdat de vorige in onderhoud is. Nu staat er ineens een grote luchtgeveerde touringcar op ons te wachten, vervelend! De route gaat via de wolkenpass - die alleen 's zomers open is ivm. de hoogte - en we stoppen natuurlijk even op het hoogste punt wat een waar toeristenoord is. Het foto's maken wordt zwaar bemoeilijkt door de opdringerige souvenirsverkopers die je niet zomaar laten gaan. Dus, tja, heb ik me ook maar laten verleiden tot het kopen van mijn eerste souvenir, na halvering van de prijs, natuurlijk! Laura, je kunt binnenkort weer wat aan je collectie toevoegen! Daarna bezoeken we een weeshuis 'Village of Hope' waar zo'n 200 kinderen van 6 tot 18 jaar om allerlei redenen worden opgevangen. We bekijken enkele vertrekken en zien met eigen ogen dat het daar geen vetpot is. Na een donatie mogen we weer gaan. De laatste stop voor het hotel is het Cham Museum waar 2 Fransen een collectie beelden bijeen hebben gebracht, matig interessant. Tegen twee uur komen we aan bij ons hotel met heerlijk zwembad, een betere verkoeling was dan ook niet denkbaar ...

Dank voor de reacties, het blijft leuk wat vanuit NL te lezen en speciale dank aan Michelle voor haar reisverslag, merci en veel plezier nog daar!

• 15 Augustus 2012 - 14:26

Karin:

Hallo Ria,

Geweldig om al he verhalen te lezen.
    Geniet er van!
    groeten, Karin

• 16 Augustus 2012 - 08:43

Mariëlle:

Hey Ri,

Jij je laten verleiden tot het kopen van een souvenir?! Nou nou ;-)

Ik zie dat je alweer 14 dagen aan de andere kant van de wereld bent. Wat gaat het hard!
    Hier in Nederland hebben we warm weer. De eerste hittegolf hebben we te pakken. Tot en met zondag zo rond de 30 graden. Daarna wordt het weer lekker Nederlands weer.

Geniet nog van je laatste week vakantie.

Bye

• 16 Augustus 2012 - 10:04

Laura:

Hoi Ria!

Ik zie dat je al heel veel hebt gezien en beleefd!
    Ik ben erg benieuwd naar het souvenirtje!
    Hoe is het daar? Wij zijn gisteren met oma en de Mini naar t Zuiderdiep geweest. het was erg warm, dus erg lekker om buiten te zwemmen. Oma heeft er ook van genoten.
    Vandaag gaan we met Marieke, Koen en anderen naar de Flipjes.

Doei en veel plezier nog daar, Laura, Julian, Wilma, Rob en oma.

• 17 Augustus 2012 - 02:54

Bert:

Ria, fijn dat je zo'n mooi verslag van de reis kunt maken! Ook maak je mooie foto's! Zelfs van van ons . Groet vanuit HOI AN!