Overstroming naar Vang Vieng - Reisverslag uit Vientiane, Laos van Ria - WaarBenJij.nu Overstroming naar Vang Vieng - Reisverslag uit Vientiane, Laos van Ria - WaarBenJij.nu

Overstroming naar Vang Vieng

Blijf op de hoogte en volg Ria

08 Augustus 2012 | Laos, Vientiane

Dinsdag (dag 6) regent het helaas wel als we opstaan en aangezien het zich er niet laat uitzien dat het zou stoppen gaan we gehuld in poncho's en met paraplu's op pad. We beklimmen - 300 treden - de hoogst gelegen tempel Wat Tham Phu Si en bekijken de Stupa die van verre te zien is in de hele wijde omgeving. Ook bezoeken - lekker overdekt - het Ethnology Centre over ethnische culturen en de klederdracht van Laos. Veelal handgemaakt, heel arbeidsintensief maar mooi! Aangezien het nog steeds regent doen we die dag niet veel meer en zoeken we bijtijds een restaurantje op om de dag te besluiten.

Woensdag (dag 7) de eerste week zit er alweer op ... time flies! We vertrekken met een bus naar onze volgende bestemming: Vang Vieng. Na een half uurtje rijden stopt de bus langs de kant van de weg en mogen we eruit. De bus blijkt niet verder te kunnen omdat de weg over een lengte van een kilometer is overstroomd door een zijrivier van de Mekong. De hele rivier is buiten zijn oevers getreden en de lagere gebieden staan blank, huizen worden ontruimd en mensen stellen zich in veiligheid door naar hogere gebieden te verkassen.
Daar staan we dus met ons goede gedrag. Een alternatieve route is er niet en de enige optie wordt dan ook door de hele groep unaniem aangenomen: vliegen! De gids belt met de agent in het land en laat tickets regelen om door te vliegen naar Vientiane, de hoofdstad van Laos. Onze eigenlijke bestemming Vang Vieng komt hiermee te vervallen en we blijven nu drie nachten in de hoofdstad. We hebben nog wat tijd om in Luang Prabang door te brengen en omdat we alles wel zo'n beetje gezien hebben, een mooie gelegenheid voor een lekkere massage! Een uur lang heerlijk gemasseerd (rug tm nek) voor Kip 50.000 in Euro schrik niet ... 5 Euri's, ongelofelijk toch!?
De vlucht verloopt voorspoedig en een busje brengt ons naar het hotel, we checken in en gaan meteen de stad verkennen. Wat een drukte hier, ben maar gestopt met brommers tellen ... wel de 1e Mini gespot en Allianz natuurlijk!

Dank voor de reacties weer en tot latersssss, Ria

• 08 Augustus 2012 - 13:28

Marloes:

Je maakt weer heel wat mee! Saaie vakanties zijn niets voor jou! Geniet ervan!
    Groeten,
    Marloes

• 08 Augustus 2012 - 14:11

Wilma:

Hohoooi,
    Neem je toch gewoon het vliegtuig! Tuurlijk...! Zo te lezen wel snel geregeld!
    Een massage is ook niet verkeerd, kan je voor dat geld nog wel een keertje doen!
    Je vermaakt je wel zo te lezen en... je bent nog niet op de helft van je reis!!!
    Groeten van ons!

• 08 Augustus 2012 - 15:15

Ria B:

Ha Ria K, Leuke verhalen weer Ri en troost je het regent hier ook. Wel erg voor de mensen die hun huis uit moeten, ze hebben toch al niet veel.
    Gelukkig dat er een vliegtuig geregeld kon worden.
    Heel veel plezier nog en tot schrijfs. Groetjes

• 08 Augustus 2012 - 15:24

Karin:

Zo Ria, dat zijn weer interessante verhalen! Heb je nog een foto genomen van Allianz????
    Nog heel veel reisplezier.

• 08 Augustus 2012 - 18:32

Michelle:

Maid, maid, wat een avontuur! Maar ik denk dat een ervaren wereldreizigster als jij geen moment verblikt of verbloosd hebt :-). Volgens mij heb je , met deze reis, weer een goede keuze gemaakt. Ik moet nog 1 dagje werken en vertrek dan naar la douce France. Eens kijken of we daar nog een paar hoogzomerweekjes kunnen meemaken.
    Geniet ze verder.

• 09 Augustus 2012 - 07:58

Lenie Van Der Spoel:

Hoi Ria,

Wat zonde dat je niet met de olifanten het water ben ingegaan, zoiets beleef je maar 1 keer.
    Dat is wel vette pech, die regen en dan nog een weg die ondergelopen is. Is het geen orkaan dan is het wel weer een overstroming. Zo beleef je nog eens wat. Veel plezier.

• 09 Augustus 2012 - 10:38

Elsbeth:

Halloaboa,

Oh wat gaaf dat iedereen zo flexibel is. Dan met het vliegtuig. Goed zeg.
    1 uur massage voor 5 Euris het is ongeloofeloos! Ik vlieg je een keer achterna ;)
    GenietseGenietseGenietse.

Adioss,
    Els

• 09 Augustus 2012 - 10:41

Mariëlle:

Heb jij weer. haha. Tijdens jouw reizen gebeurd er altijd wel wat haha.

Was het zo'n massage met van die kleine 'klauwtjes' die in het begin zeer doet maar welke je later gaat missen? Ik heb in Nederland nooit zo'n masseur gevonden.

Waar je ook op de wereld staat, Allianz kon je overal tegen!
    Niet te veel aan denken! Is het verboden woord in je vakantie.

Groetjes!