Varen over de Mekong - Reisverslag uit Chiang Khong, Thailand van Ria - WaarBenJij.nu Varen over de Mekong - Reisverslag uit Chiang Khong, Thailand van Ria - WaarBenJij.nu

Varen over de Mekong

Blijf op de hoogte en volg Ria

04 Augustus 2012 | Thailand, Chiang Khong

Vandaag (dag 3) verlaten we weer bijtijds ons eerste hotel. Tegen acht uur staan we bij de douane om Thailand alweer te verlaten en omdat het doorgaans erg druk is, zijn we er vroeg. Daarna worden we met kleine bootjes de rivier (tevens grens) overgezet om ons bij de douane van Laos te melden. Daar worden de formulieren, passen en pasfoto ingenomen en mogen we even later terugkomen om deze in ruil voor 36 Dollar weer in ontvangst te nemen ...

Vervolgens brengen tuctuc's ons naar de longboat waarmee we de rivier afzakken naar onze volgende bestemming. Een soort woonboot die ook is ingericht voor passagiers met echte autostoelen (bankjes uit autobusjes, het ziet er niet uit maar zit wel beter dan die houten bankjes). Onderweg brengen we een bezoekje aan de Kamu-stam, een zeer afgelegen gemeenschap met huizen van bamboe en riet op palen met golfplaten daken.

We lunchen aan boord, gemaakt door de vrouw des boots, smaakt heerlijk en de rijst staat nog niet tegen! Aan het einde van de middag meren we aan in Pakbeng voor een nacht. Zo ff de 'stad' verkennen en maar weer 'ns wat eten. Ja, het leven is zwaar in Azie ...

• 04 Augustus 2012 - 16:26

Wilma:

Hey, er is daar dus genoeg gelegenheid om te internetten. Alweer een berichtje!
    Hoe reed dat in een tuctuc? Zijn er foto's van?
    Groetjes!

• 04 Augustus 2012 - 16:48

Barbara Oosterlee:

Wat een andere wereld he Rie. Geen last van een jetlag?

Enjoy!

• 04 Augustus 2012 - 19:47

Rob:

Klinkt goed Rie! Hoe is het weer daar?

• 04 Augustus 2012 - 22:47

Karin:

Hoi Ria,

wij net terug en jij weer op reis. Leuk om je verslagen te lezen. Ik wens je een hele fijne tijd toe en kan niet wachten op je volgende verslag. Geniet er van!
    Groetjes van Karin

• 06 Augustus 2012 - 08:21

Arno:

Ria,

Dat is een gouden handel. Owww u wilt u paspoort en pasfoto terug, nou dat is dan USD 36,00. Zoiets moeten wij hier ook verzinnen.

Succes en enjoy het zware leven in Azie :-)

gr.
    Arno

• 06 Augustus 2012 - 16:28

Ria :

Genoeg internet mogelijkheden hier, gelijk maar ff gebruik van maken, toch!?
    Foto's volgen!
    Jetlag: wat is dat? Een hele andere wereld is het zeker maar het bevalt hier erg goed!
    Ondanks het regenseizoen hebben we best weer hier, lekker warm dat wel, maar met wat bewolking goed uit te houden! Nog geen last gehad van de regen ...
    Ja, die visa weten wat ... echt werkverschaffing ... zou zo in NL ingevoerd kunnen worden, zakenreisjes genoeg ;-)