Enjoy the heat! - Reisverslag uit San Ignacio, Belize van Ria - WaarBenJij.nu Enjoy the heat! - Reisverslag uit San Ignacio, Belize van Ria - WaarBenJij.nu

Enjoy the heat!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Ria

11 Oktober 2011 | Belize, San Ignacio

Ola,

Dank voor jullie berichten ... met name de volhouders!

Dag 19 (9/10) gaan we weer een grens over, dit keer naar Belize. Er is eigenlijk niet veel te beleven maar het ligt op de route naar onze eindbestemming Playa del Carmen. Bij de grenscontrole zegt één van de beambten ´Enjoy the heat´ en dat was niets teveel gezegd. Gelukkig had het hotel een groot zwembad en daar ben ik de hele middag niet meer uit geweest! Dit kwam ook doordat er een volleybalnet hing waar we goed gebruik van hebben gemaakt. Op een gegeven moment zat zelfs de hele groep in het water, kan me niet herinneren dat ik dat eerder heb meegemaakt! Eten doen we in het dorp omdat het hotel geen restaurant heeft, in een vage tent maar het eten smaakte weer heerlijk.

Dag 20 stappen we bijtijds weer in de bus voor de langste en laatste reisdag met onze chauffeur Victor. Hij brengt ons keurig aan de grens met Mexico vanwaar we met taxi´s naar het busstation worden gebracht voor de laatste etappe naar Playa del Carmen. De grensovergang kost helaas weer veel tijd. Zo´n anderhalf uur duurde het voordat we er allemaal doorwaren, ik zal jullie de details besparen, maar met zo´n 40 graden onder een afdak was het geen pretje. Eén van de reisgenoten viel bijna flauw, gelukkig hebben we haar tijdig kunnen oppeppen met wat energiedrank en druivensuiker, kwam mijn EHBO toch weer van pas!

Dag 21 sinds gisterenavond bevinden wij ons dus in Playa del Carmen, dé badplaats van Mexico waar het wemelt van de Amerikanen (met witte sokken tot aan de knieen ;-)) Vanmorgen heerlijk gesnorkeld en mooie vissen en koralen gezien. Vanmiddag nogmaals genoten op het strand maar wel onder de parasol anders is het niet uit te houden hier! En nu het nog kan genieten we d´r van. Straks het afscheidsdiner met onze gids Igor en dan zit het er echt bijna op. Morgenochtend nog even een strandje meepikken voordat we morgenmiddag naar het vliegveld vertrekken.

Voor zover mijn laatste krabbels vanuit Mexico, de groeten en tot snel!

• 12 Oktober 2011 - 09:12

Marloes:

Ha die Ri!
    Goede terugreis! Zo te horen zit je koffer weer vol met prachtige herinneringen! Ik hoop dat je met het vliegtuig niet al te veel last en vertraging zult hebben van die grensovergangen ;-)!!
    Tot snel.

• 12 Oktober 2011 - 10:11

Marielle:

Hey Ria,

Ik was al je verslagen aan het uitprinten voor Lenie, toen ik zag dat ik nog een verslag niet gelezen had. Hou het thuis ook trouw bij.

Wat is je vakantie weer snel gegaan. Weer een vakantie waarin je genoeg gezien en beleeft hebt.

Volgende week horen we alle verhalen wel.

Groetjes Mariëlle

ps. doe een trui, lange broek, oorwarmers, sjaal, handschoenen en snowboots in je handbagage ;-) nee hoor zo erg is het niet, maar het is hier maar zo'n 12 graden...

• 12 Oktober 2011 - 10:59

Ellen:

Ria, Ik heb weer genoten van je reisverslag. Geniet nog en behouden thuis komst. Gelukkig wordt het weer de komende tijd iets beter. Groetjes uit een nat Rotterdam.

• 12 Oktober 2011 - 13:48

Wilma:

Hey! Het zit er nu dus echt bijna op... Stop maar wat Mexicaanse warmte in je koffer, die kunnen we hier wel gebruiken hoor. Het is herfst! Goeie reis terug en tot ziens! Ciao!

• 12 Oktober 2011 - 17:38

Michelle:

Sla maar zoveel mogelijk vitamientjes-Z op, dan kun je er hier voorlopig weer tegen. Komende dagen zonnig in NL maar wel fris. Goede terugreis!

• 13 Oktober 2011 - 11:37

Ria Van Beusekom:

Wens je goede terugreis, 't is hier aardig weer, soms een zonnetje.

Op 1 december hebben we een kookclinic voor de afdeling, ik hoop dat je meekunt.

Groetjes RIA B