Robbeneiland & Tafelberg, Kaap de Goede Hoop - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Ria - WaarBenJij.nu Robbeneiland & Tafelberg, Kaap de Goede Hoop - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Ria - WaarBenJij.nu

Robbeneiland & Tafelberg, Kaap de Goede Hoop

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Ria

23 Oktober 2010 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Donderdag 21 oktober had de dag moeten worden Robbeneiland alleen ... ook deze boot ging niet vanwege de harde wind. Heel jammer natuurlijk om dit hoogtepunt te moeten missen maar andere tijden waren er helaas niet! Als alternatief gingen we met de hop-on-hop-off-bus. Een busdienst die langs de belangrijkste toeristische plaatsen in de stad rijdt en waarop je zoveel in en uit mag stappen als je maar wilt. Eerst bezoeken we Waterfront, een wijk met veel winkeltjes, restaurants en souvenirs. Aangezien het nog wat vroeg is, is niet alles open gaan we verder met de bus naar de Green Market. We shoppen wat en doen een bakkie in het mooie weer. De volgende stop is bij de Tafelberg. Het zit ons vandaag niet mee want ook de kabelbaan naar de bovenkant van de Tafelberg is buiten werking vanwege het weer. Ook ligt er een tafelkleed op (wolkendek) waardoor het uitzicht van de 1.086 meter hoge berg niet goed zal zijn. We nemen de eerstvolgende bus en bezoeken ook de Bo-Kaap, een wijk met gekleurde huisjes en tot slot gaan we weer terug naar het Waterfront. Nemen er een terrasje en worden om de haverklap aangesproken of we een boottochtje willen gaan doen ... 's Avonds eet ik weer struisvogelbiefstuk omdat anderen er toch heel enthousiast over waren en deze is wel heel lekker!

Vrijdag 22 oktober gaan we nog een dag met de bus op pad. Niet met de bus van Eddy maar met een grote touringcar zodat Eddy z'n bus nogmaals kan worden nagekeken voordat hij weer terug rijdt naar Johannesburg! We rijden vanaf de Tafelberg langs de kust en zien mooie baaien, rotsen en huizen. We stoppen bij Kaap de Goede Hoop en later bij Kaap Punt wat echt het meest zuidelijkste puntje van Afrika is. We beklimmen de rotsen tot aan de vuurtoren en maken weer de nodige foto's natuurlijk. Heel bijzonder weer. Vorig jaar stond ik nog op de meest zuidelijke plaats van Zuid-Amerika en nu van het continent ernaast! Het volgende bezoek is aan Boulders Bay waar pinquins leven. Daarna sluiten we af in Stellenbosch waar we bij het wijnhuis Simonsig wijnen proeven. 's Avonds hebben we het afscheidsdiner met zijn alle bij Mama Afrika, een lokaal restaurant met live muziek. Deze keer Kudubiefstuk gegeten ... wel lekker maar de struisvogel wint!

Zaterdag 23 oktober vertrekken we rond een uur of een richting ons eerste vliegveld waar we om 15:50 uur vertrekken naar Johannesburg. Nog even wat van de stad zien en de laatste Randen opmaken!

Tot het volgende bericht vanuit Nederland!

Groetennnnnnn

• 23 Oktober 2010 - 08:35

Robbie:

Hey Ria!!!

Lees net je laatste verslagen! Te gek allemaal! Jammer dat het weer niet helemaal mee heeft gewerkt...

Met mij alles goed hoor!

Tot morgen hoor :-)

Baaiiiii

• 23 Oktober 2010 - 11:55

Michelle:

Hoi Rietje, leuke laatste verslagen! Het zit er alweer bijna voor je op. Wat is de tijd toch snel gegaan hè maar je kunt terugkijken op een prachige reis! Tot gauw, Michelle

• 25 Oktober 2010 - 11:54

Marloes:

Hoi globetrotter!
    Inmiddels ben je weer 'gewoon' thuis. Leuk hoor, al je verslagen. Geniet lekker na van je reis en we zien elkaar snel!

• 27 Oktober 2010 - 09:23

Evelien ..:

hey ria

hier je reis en slaapgenootje. Ben je opgehaald.? en hoe was het? leuk.? hi.
    groet eef...