B-hyves en Big Four - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Ria - WaarBenJij.nu B-hyves en Big Four - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Ria - WaarBenJij.nu

B-hyves en Big Four

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Ria

09 Oktober 2010 | Zuid-Afrika, Pretoria

Hallo allemaal!!!

Dank voor de reacties, heb ze nu eerst gelezen en ben blij dat ik nog zoveel volgers heb want daar doe ik het natuurlijk voor, ga zo door!!!

Woensdag 6 oktober rijden we naar Swaziland voor een bezoek aldaar. We zien onderweg veel bananenbomen en citrusboomgaarden, vruchtbaar gebied dus. Daarnaast wordt er ook veel suikerriet verbouwd voor CocaCola, waar de Cola-siroop van wordt gemaakt. Dan zijn er ook nog de vele eucalyptusbomen voor de papierindustrie (helaas geen koala's, ze moesten eens weten!!!). We komen in de stromende regen aan met onweer. We slapen in zgn. B-hyves, een soort van bijenkorven, erg leuk. Een rond rieten huisje met twee bedden erin en een badkamer er aan gebouwd.

Donderdag 7 oktober brengen we door in Swaziland wat niet veel verschilt met het gebied zoals we dat intussen kennen van Zuid-Afrika. We bezoeken een toeristische markt en dito kaarsenmakerij, ze hebben er zelfs de Big Five in kaars! Helemaal niet kitsch hoor ...

Vrijdag 8 oktober laten we Swaziland weer achter ons. Bezoeken ook nog een lokale markt met zelfs kappers en naaisters! We passeren de grens weer en komen in de provincie KwaZuluNatal aan, de mooiste en groenste van Zuid-Afrika! Alleen ... start de bus niet meer ... de chauffeur weet ff geen raad en belt een monteur. Kapotte zekering ... afijn na een uur kunnen we weer verder. In de middag doen we weer een gamedrive (wildspotten!) in het enige Nationale Park Hluhluwe (spreek uit: Slusluwe) van de provincie waar de Big Five te zien is, helaas spotten we geen luipaard maar de rest wel!

DE GROEP bestaat uit 13 vrouw en 5 man. Vier personen hebben alleen geboekt wv. 1 man. Met drie vrouwen delen we dus de kamer bij toerbeurt. Het Tukkergehalte ligt hoog ook het aantal personen wat in de zorg werkt. Gezellige mensen al heb ik soms wat ondertiteling nodig.

Eens kijken of het met de foto's wil lukken ... latersss

• 09 Oktober 2010 - 10:09

Barbara:

Hoi Rie, je tas al vol met souvenirs zitten? Wat een fantastisch land. Zeker die wildparken. Staat absoluut nog op mn verlanglijstje als Luna wat groter is. Geniet ervan!!!
    Groetjes Bar

• 09 Oktober 2010 - 12:06

Oude Buurtjes:

Waanzinnig de foto's!
    Zit weer een mooie tussen voor canvas.
    Have fun!!!!!!

Leon, Marloes en Sam

• 09 Oktober 2010 - 13:05

Ellen:

Ha Ria, ik ben d'r vandaag echt voor gaan zitten om een begin te maken aan je reisverslag. Wat een prachtige foto's. Wordt weer een mooi fotoboek! De EHBO cursus was heel leerzaam met een leuke leraar. (ambulancebroeder); Miste mijn maatje wel hoor! Nou meis blijf genieten en vooral schrijven. Groetjes uit zonnig Berkel

• 09 Oktober 2010 - 14:11

Petra:

hoi Ria,

wat een geweldige foto's heb je en al zoveel!!!
    Zo te zien geniet je enorm.Heb je al wat van de souvenirs gekocht??
    Zaten erg mooie bij.

nou genietse verder en groetjes petra

• 09 Oktober 2010 - 17:30

Wilma:

Hey!
    Zo wat dacht je... zal er een paar fotoos op zetten? Nou het is gelukt dit keer hoor, ze zijn errug leuk en mooi! Zit idd vast een leuke bij voor op canvas! Ga lekker verder genieten en vergeet je regenscherm nie ;-) Doeiii

• 09 Oktober 2010 - 17:53

Laura:

Haai!!
    Wat leuk joh,die foto's!!
    Spreek je al een beetje Afrikaans?? Ik weet al wel een paar woordjes en zinnetjes hoor!!Erg lachen die taal.
    Groetjes,Laura.

• 09 Oktober 2010 - 17:53

Laura:

Haai!!
    Wat leuk joh,die foto's!!
    Groetjes,Laura.

• 09 Oktober 2010 - 18:00

Julian:

Hoi Ria,
    We hebben net alle foto's bekeken en die met de dieren vind ik toch wel heel erg leuk hoor! Worden die dieren ook gevoerd of moeten ze altijd zelf eten zoeken?
    Doei,
    Julian

• 09 Oktober 2010 - 18:34

Robbie:

Hoi Ria,

Heb net alle foto's bekeken! Wat gaaf zeg, echt ongekend!!!
    Lekker veel foto´s blijven maken hoor!!!
    Have fun!

Bye bye,

Robbie

• 10 Oktober 2010 - 10:32

Michelle:

Ha Rie, wat een gave foto's zeg! Erg leuk & mooi. Geniet ze verder.

Groetjes,
    Michelle

• 10 Oktober 2010 - 11:10

Marga:

Hoihoi,

Wat een prachtige foto's; we krijgen al een goed beeld van wat je allemaal te zien krijgt en dan je verhalen er bij ... toppie! Alhoewel ik een liveverslag tijdens een saunabezoekje toch ook altijd wel weer erg leuk vind.

Geniet lekker verder van je prachtige reis!

Groetjes van Marga (ook van Stefan)

• 10 Oktober 2010 - 14:30

Ma:

Hoi,
    Ik heb net bij Wil je foto's bekeken, het is de moeite! Mooi hoor! Je hebt al veel gezien. Nog twee weken verder genieten maar!
    Groeten, ma

• 10 Oktober 2010 - 18:20

Petra Aug:

Hey Rie,
    Geweldig die foto's zeg! Volgens mij komen de dieren echt dicht bij, super!
    Adios, Peet
    ps hoop dat we je nog wel verstaan bij terugkomst. Nie dat het een combi Tukkers/Zuidafrikaans is!!! (geintje)

• 12 Oktober 2010 - 11:24

Mariëlle:

Jeetje ik vind de foto's al indrukwekkend, dan moet het voor jou nog indrukwekkender zijn. Mooie foto's!
    Grappig die taal zeg. Wat leuk! We volgen trouw je verslagen, dus we kijken uit naar de volgende.
    Fijne vakantie nog!