Op weg naar Kruger - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Ria - WaarBenJij.nu Op weg naar Kruger - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Ria - WaarBenJij.nu

Op weg naar Kruger

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Ria

04 Oktober 2010 | Zuid-Afrika, Pretoria

Zondag 3 oktober verlaten we Pretoria alweer en rijden richting het Kruger Park. Onderweg doen we panoramische punten en toeristische plekken aan. Een dagje bussen dus, helaas blijkt bij de eerste stop dat de airco het heeft begeven (van de nagenoeg nieuwe bus) deze heeft nu alleen nog ARKO = Alle Ramen Kunnen Open, haha! Het is toch altijd wat met die dingen dan is het weer te koud en dan weer te warm. Door de rijwind is het goed te doen in de bus, al komt de temperatuur wel dichtbij de 30 graden! De volgende stop is in Dullstroom, een toeristendorpje op de route en nuttigen daar de echte Afrikaanse Boboti, anders dan bij ons maar niet minder lekker. Onderweg krijgen we nog de gelegenheid om te pinnen en een verloopstekker (met dank aan de uitlener) te kopen voor wie deze nog niet had. Hiervoor is in het Kruger Park nl. geen gelegenheid (maar internetten gelukkig wel!).

Daarna stoppen we in Pelgrimsrest, een dorpje van voorheen de gouddelvers. Een soort openluchtmuseum wat nu vooral toeristenoord is, wel leuk om even te zien, er lopen ook wat aapjes in het wild rond, een aparte gewaarwording. De gouddelvers zijn allang weer vertrokken toen bleek dat er nabij Johannesburg meer goud te delven was ...

We vervolgen de rit naar Gods Window, klinkt heel veelbelovend maar dat was het helaas niet. Het was er mistig waardoor we het raam niet hebben kunnen vinden. De gids vertelde dat dit in 80% van de bezoeken zo is, we blijven zoeken ...

We besluiten de panoramatour bij de Blyde River Canyon, wat bekend staat om zijn potholes, ronde uitgesleten rotspartijen rondom de rivier, ook weer heel bijzonder om te zien (foto's volgens hopelijk z.s.m.).

Na nog eens anderhalf uur in rap tempo en intussen in volledige duisternis komen we aan bij onze lodges in het Kruger Park. We worden weer ontvangen met een welkomstdrankje en krijgen de sleutels van onze huisjes, geschakeld per drie geschilderd in vrolijke kleuren met rieten dak. We eten heerlijk buiten tot laat en genieten van het buffet wat voor ons klaarstaat, heel vervelend allemaal dus.

Maandag 4 oktober: Michelle en Rickie GEFELICITEERD met jullie verjaardag!!!

Vanmorgen vroeg op voor de bushwalk. Om 6.00 uur starten we met een gids op zoek naar de wilde dieren (big five komt later). Al snel zien we een waterbok, gevolgd door enige gnoes, een wrattenzwijn (Pumba van de Lion King!), wat apen en last but not least een giraf, het grootste beest van dit gebied. Weer heel bijzonder om zo'n beest op tientallen meters te mogen aanschouwen en er een foto van te maken. Verder krijgen nog wat uitleg over geneeskrachtige struiken en de aloe vera. Een super begin van de dag. Om 16.00 uur doen we dit nog 'ns dunnetjes over met jeeps en gaan we het gebied in bij schemer, ben benieuwd wat ik dan weer voor de lens krijg.

Voor zover de eerste berichten uit een geweldig Zuid-Afrika (nu 25-30 graden) tot de volgende berichten.

Groeten!!!

• 04 Oktober 2010 - 09:30

Michelle:

Hoi Rie,

Dank voor de felicitaties! Heb het gisteren zeer bescheiden gevierd.

Je reisverhalen (deel 1 en 2) klinken weer goed. Leuk hoor! Ik kijk uit naar je volgende bericht.

Veel plezier daar!

Groetjes,
    Michelle

• 04 Oktober 2010 - 10:37

Ria B:

Hallo Ria K.
    Klinkt (leest) weer goed weg die berichtjes van jou. Kijk al uit naar de volgende en de foto's natuurljk. Veel plezier. Groet, Ria B

• 04 Oktober 2010 - 11:06

Ilse:

Dag Rietje, klinkt fantastich tot nu toe!! Beetje leuke kamergenote (ha, ha) have fun. Liefs Ilse

• 04 Oktober 2010 - 11:38

Wilma:

Zo, dus de temperaturen zijn wel om over naar huis te schrijven! Lang leve de ARKO ;-) Gaaf dat je al een giraf e.d. hebt gezien, op naar de rest!

• 04 Oktober 2010 - 11:49

Marloes:

Ha die Ri!
    Ik hoor het al: het is weer een saaie en weinig avontuurlijke reis! Maak er het beste van! Veel plezier.
    Groeten uit het sprankelende en zonovergoten Vlaardingen,
    Marloes

• 04 Oktober 2010 - 12:07

Ma:

Hallo,
    Fijn wat van je te horen. Het klinkt voor mij ook allemaal wel weer bekend.
    Hoe is het reisgezelschap?
    Tot de volgende berichten, een goede reis verder en het beste!

• 04 Oktober 2010 - 12:44

Petra:

leuk om je verhalen weer te lezen!!
    Veel plezier verder en op naar je volgende verhaal.

• 04 Oktober 2010 - 19:26

Marga:

Hoihoi,

Alweer heel wat gezien, gaaf zeg.
    Fijn om te lezen, dat je het naar je zin hebt. Geniet lekker verder en blijf vooral schrijven ... dan kunnen wij er van meegenieten.

Hoe staat het met de mede-reisgenoten; zitten er gezellige mensen tussen ... vast wel?!

Groetjes, Marga

• 05 Oktober 2010 - 07:51

Robbie:

Hallootjes!

Leuk hoor om je, altijd leuk geschreven, verslagen weer te lezen, ben benieuwd naar de volgende!!

Hoe is de groep, heb je al een "klik" met iemand?

Geen snurkers hoop ik!!!

Veel plezier daar en kijk uit met die Big5 he?

Groetjes uit een 10 graden te koud kikkerland...

Laterrrrrrrsss

Robbie

• 05 Oktober 2010 - 10:45

Lenie:

Hoi Ria,

Wat leuk om je verhalen te lezen, sommige dingen zijn zo herkenbaar, het huis van Nelson Mandela, dat was bij ons nog geen museum, de sloppenwijken waren ook heel confronterend. Bij ons was het ook mistig bij God's window. Jammer dat het bij jou ook zo was.

Groetjes

• 05 Oktober 2010 - 11:06

Lenie:

Jij had mij gevraagd je op de hoogte te houden wat betreft Sjanet haar moeder, zij is 1 oktober overleden. Voor haar beter zo.

• 05 Oktober 2010 - 20:53

Karin:

Hoi Ria,
    leuk om jouw berichten te lezen. En ik herken heel veel.... het komt allemaal weer boven drijven hoewel het 2004 was voor mij.
    Gods Window was ook bij mij erg mistig. Pelgrims Rest heb ik nog overnacht in zo'n oud huis. Geweldig.
    En ja, Kruger Park. Logeren in de dierentuin. De echte tuin dan! Ik hoop nog veel verhalen van je te mogen lezen.
    Goeie reis nog. Groetjes,
    Karin

• 06 Oktober 2010 - 11:30

Ria :

Dank, dank voor jullie berichten, volgende keer meer over de groep!!!