NP Los Glaciares - Reisverslag uit El Chaltén, Argentinië van Ria - WaarBenJij.nu NP Los Glaciares - Reisverslag uit El Chaltén, Argentinië van Ria - WaarBenJij.nu

NP Los Glaciares

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Ria

20 November 2009 | Argentinië, El Chaltén

Dag 19; We verlaten NP Torres del Paine met een eigen bus en gaan weer de grens over naar Argentinie. We rijden de hele dag over de pampa's, een vrij saai landschap, bijna woestijnachtig. Wel veel heuvels met wat struikjes en bergen in de verte met besneeuwde toppen. Natuulijk weer veel dieren langs de weg te bewonderen zoals guanacua's, nandoe's, flamingo's en enkele condors. Heb eigenlijk alleen de mara nog niet gezien hier (en wel in de beekse bergen!). Weer een hele mooie dag met veel zon maar ook veel wind. De avond werd afgesloten met een heerlijke steak, de beste tot nu toe!

Dag 20; We staan rustig op voor deze wandeldag. Ontbijten in het hotel - o wat verlang ik naar bruin brood! - en maken ons klaar voor vertrek. We lopen gehuld in regenkleding naar de ingang van het National Park Los Glaciares maar komen onderweg alweer een groepje van onze groep tegen die rechtsomkeert hebben gemaakt. Het weer is helaas te slecht om het park in te gaan en dit wordt dus afgeraden. De paden zijn te glad voor een veilige wandeling. Tja, dan maar lekker koffie met gebak genuttigd bij de plaatselijke bakker en het internetcafé bezoeken. Hopelijk klaart het later op zodat we alsnog kunnen gaan lopen. Het weer schijnt hier heel snel te kunnen omslaan ... Verder nog wel leuk te vermelden dat dit dorp echt voor toeristen is. Er is welgeteld 1 pinautomaat en bij de bakker en buurtsuper hebben ze zo weinig kleingeld in kas dat ze je vragen morgen maar de rest te komen betalen, waar vind je dat nog!?

We vermaken ons goed hier en hebben veel lol onderling. Het gaat nu wel opschieten, volgende week stappen we alweer op het vliegtuig richting het koude kikkerlandje ...

Groeten uit El Chaltén en tot laterssssss, Ria

• 20 November 2009 - 13:52

Mariëlle:

Hier een berichtje uit het 'koude'kikkerlandje,
    Qua kou valt het trouwens wel mee. Het is wel erg somber. Het gaat inderdaad hard die 4 weken.
    Leuk om te lezen dat de reis tot nu toe bevalt. Ookal zijn er een paar overboekingen ed.

Nou tot over 1,5 week. Ik ga me nog even door het laatste uurtje hier op kantoor heen worstelen.

Groetjes

• 20 November 2009 - 13:56

Ria :

Helaas zijn berichten via mijn hotmail hier niet te openen ... jammer de bammer voor degene die mij hebben gemaild, volgende keer beter!!! Hierna zitten we weer in de bewoonde wereld.

• 20 November 2009 - 14:10

Rene Schickendantz:

Hoi Ria,

Wandel nou maar door, want er is hier genoeg te doen. haha, grapje hoor. Jij hebt het ondanks het wisselende weer volgens mij goed naar je zin, geniet er lekker van en tot snel!

Rene

• 20 November 2009 - 20:03

Wilma:

Leuk dat er onderling ook veel lol is, daar had ik nog niets van gelezen! Wel zo gezellig natuurlijk! Ben benieuwd of je nu nog naar de ijsgrot onder de gletser gaat, maar dat lezen we vast de volgende keer wel weer.
    Groetjes terug!

• 20 November 2009 - 20:09

Ma:

Hallo wereldreizigster,
    Je hebt al weer heel veel gezien daar. Ik lees natuurlijk ook al je belevenissen. Fijn te weten dat alles goed gaat. Het weer is daar ook zeer afwisselend, maar je bent al verkleurd dus er zaten ook mooie dagen bij.
    Fijne vakantie nog en tot over een week!
    Groeten!

• 23 November 2009 - 21:18

Marga:

Hoi Ria,

Volgens mij heb je het weer prima naar je zin; geniet er nog maar even goed van, meid.
    Spreek je snel weer als je in ons storm- en regenachtige landje bent. Enne ... de bakkers hebben hier nog altijd heerlijk bruin brood in alle soorten en maten. Mmm...

Groetjes van Stefan en Marga