Outback! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Ria - WaarBenJij.nu Outback! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Ria - WaarBenJij.nu

Outback!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Ria

30 Oktober 2007 | Australië, Sydney

Hey mates, ff snel een berichtje vanuit de outback. Zit nu achter een soort van kast te internetten, 34 graden ...

Dank, dank, dank, voor jullie berichten ... tijd te kort om alles te lezen maar dat haal ik nog wel in!

Wat ik vergeten was de vorige keer:
- dat wij bijna zonder diesel stonden, pas bij het derde tankstation weer een volle tank!
- dat links rijden hier, dat went niet! Extra uitkijken dus wanneer we oversteken. O ja, voetganger lopen ook vnl. links, mits het toeristen zijn!

Hoe was het Allianz-feest!?

WOE 24/10 dag 12, bezochten we Flinders Ranges. Na eerst - 's ochtends vroeg - wijn te hebben geproefd in de Barossa vallei, reden we door naar de echte outback. Plaatsjes van niets waar de tijd lijkt stil te staan. 's Avonds bij ons de eerste Barbie (BBQ) met kamelen-, emoe en kangoeroevlees! Niet slecht! Intussen ook al heel wat dieren gezien in het wild, lizzards, kangoeroes, emoes en vele vele gekleurde vogels.

DON 25/10 dag 13, dagje Flinders Ranges. Eerst een scenic route met onze nieuwe gids/chauffeur Chris, zeg maar outback Jack! We bevonden ons echt in de middle of nowhere! Vier soorten kangoeroes op een dag, dat was zelfs voor Chris bijzonder.

VRIJ 26/10 dag 14, Coopers Pedy. Na een rit van 900 km via Port Augusta - snelwegen zijn ook schaars - kwamen we in dit mijnstadje aan. Deden meteen een rondrit met de bus en checken in in onze ondergrondse bunker. Door muren gescheidde slaapkamers afgesloten met een gordijn! Rondleiding door het opaalmuseum en een stukje mijn ingeweest. Ook een film gezien hoe het winnen van opaal is begonnen, wat er nu nog wordt gedaan.

ZAT 27/10 dag 15, Uluru/Kata Tjuta.
Na een dagje rijden komen we aan bij de grootste trekpleister van Australie.

ZON 28/10
Zonsopgang om 6 uur, dat betekende om 5 uur vertrekken! Het was zeer de moeite waard, daarna rondje om de rock gelopen en het visitorcentre bezocht. 's Avonds ook de zonsondergang bekeken, die berg verkleurt echt! Super, helaas geen tijd voor de foto's ... gaan zo eten ...

Houd jullie op de hoogte, laterssss

• 30 Oktober 2007 - 09:06

Marloes:

Time flies! Veel plezier weer!

• 30 Oktober 2007 - 09:35

Wilm@ & Co.:

Hey!
    Je hebt het wel druk zo te lezen! En al heel wat kilometers afgelegd.
    's Ochtends vroeg al aan de wijn, slapen in een bunker en 4 soorten kango's op een dag? Je beleeft het in Australie!
    We kijken uit naar de foto's.
    Groetjes van de Krabbies ;)

• 30 Oktober 2007 - 15:25

RiaB:

Ha die RiaRia,
    Allianz feest was heeeeeeeeeeel leuk. Jij hebt het ook erg plezierig zo te lezen. Nieuw feest deze keer van de Brandafdeling op 7 december, ga je mee?

Hartelijke groetjes RIAB

• 30 Oktober 2007 - 18:59

Marga:

Hoihoi,

Super, super ... wat een verhalen. Je hebt het echt geweldig naar je zin en ik kijk dan ook uit naar de foto's en de volledige verhalen. Met al die verhalen kunnen we zeker wel weer een dagje sauna vullen; iets waar je vast wel aan toe bent als je weer in het Nederlandse bent teruggekeerd. Maar nu ... heerlijk blijven genieten. Toppie!
    We horen je weer.
    Groetjes, Marga

P.S. namens Stefan bedankt voor de verjaardagskaart.

• 30 Oktober 2007 - 20:24

KarinD:

G'day mate.
    Jij beleeft echt veel op een dag. 900 km rijden lijkt me wel een vermoeiend iets maar je weet natuurlijk nooit wat je dan weer te wachten staat, dus je doet het maar weer...
    Hier alles z'n gangetje. Vandaag met de meiden lekker wezen eten bij Dino's. Jammer dat je er niet bij kon zijn. Ik heb Jordi maar in de plaats mee genomen. Die vond het ook heel leuk met al die vrouwen...
    Ik ga ook bijna met vakantie. Maar voorlopig blijf ik nog even jouw berichtjes lezen.
    Ik kijk uit naar je volgende verhaal.
    Groetjes,
    Karin