Melbourne zit er bijna op! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Ria - WaarBenJij.nu Melbourne zit er bijna op! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Ria - WaarBenJij.nu

Melbourne zit er bijna op!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Ria

19 Oktober 2007 | Australië, Melbourne

Zooo, daar ben ik weer! Dank voor jullie gezellige berichten ... ook al laten het een paar het natuurlijk weer afweten, van je collega's moet je het ...

Afijn, inmiddels ben ik alweer een week down under en nee, ben er nog niet afgevallen, haha! Nog steeds goed toeven hier, niet te warm maar zeker ook niet te koud. Naarmate we noordelijker gaan kan de temperatuur oplopen tot zo'n 40 graden celsius!

Dag 5 (17/10) brachten we door in Canberra. Na zo'n 300 kilometers arriveerden we in de hoofdstad van Australie (sinds 1901). Eerst bezochten we het Australian War Memorial waar alle militairen die ooit in een oorlog hebben gediend worden geëerd. Daarna deden we het National Gallery of Australie aan waar slechts 100.000 stuks aan kunst te bewonderen zijn. Wat me is bijgebleven is een Rietveld-stoel die er te bewonderen was ... Tot slot het Parlementsgebouw wat in 1988 was gebouwd. Helaas werd er niet gedebatteerd (John Howard was er ff niet) anders hadden we dit live kunnen meemaken, nu slechts de lege 'tweede kamer' bekeken. Zoals Hans al zei een redelijk saaie stad, daar hoef ik er zeker geen tweede van te zien!

Dag 6 hebben we vnl. in de bus doorgebracht. 'Slechts' 700 km voor de boeg ... en alsof de duvel er mee speelt, kregen we ook nog een lekke band! In de middle of nowhere langs de highway begaf een voorband het. Voordat men wist welke kant de moeren los gingen waren we al een uurtje verder! De 'ANWB' was al gebeld maar toen was er toch een helder iemand in de groep die een goede tip gaf, de band kon verwisseld en we reden weer verder. 's Avonds arriveerden we in Melbourne, na Sydney, de grootste stad van het land met zo'n 3,2 miljoen inwoners.

Dag 7 hebben wij op eigen gelegenheid in Melbourne doorgebracht. Met de tram naar het centrum en de Queen Victoria Market bezocht. Een dagelijkse markt van allerlei waar in hoeveelheden die wij niet kennen. Volgende keer probeer ik wat foto's te plaatsen ... Daarna met de tram een rondje gemaakt door het centrum, China en Greek town bezocht en tenslotte te Botanische Tuinen die ook tot de grootste ter wereld behoren! Ze zeggen ook dat er 52.000 verschillende planten, bomen, etc. staan. Heb ze maar niet geteld. Nog wel met een boom geknuffeld - is ook een foto van - maar die volgt mischien nog wel!

Kangaroe's en koala's nog niet in levende lijve gezien. Wel verschillende dode langs de weg ... Soms denk ik dat ik er een zie maar dan is het een boomstronk of zoiets ... Morgen gaan we weer vroeg op pad zodat er veel stops gemaakt kunnen worden, langs onder andere de Great Ocean Road ... ik ben benieuwd wat mij dan weer te wachten staat ...

Groeten maar weer vanuit een zonnig Melbourne, Ria

• 19 Oktober 2007 - 08:36

Rene Schickendantz:

Ha Ria,

Ja sorry hoor. Wij dachten hier dat je niet echt behoefte had om met kantoor te worden geconfronteerd terwijl jij lekker vakantie aan het vieren bent. We hebben je 1e en nu ook 2e verhaal uiteraard wel allemaal gelezen en het klinkt fantastisch, alleen jammer dat je skippy nog niet gezien hebt. Hier is het lekker druk. Ik ga snel weer verder, want er zijn een hoop makelaars die mij nu lastig vallen ;)

Groetjes van iederen en veel plezier op je volgende bestemming.

• 19 Oktober 2007 - 08:52

Barbara:

ha Rie,
    Wat klinkt dat allemaal fantastisch zeg. En dan die temperatuur!! Hier komt het kwik net boven de 12 graden, lekker hoor, maar niet heus. Geniet van alles daar!
    Groetjes Bar

• 19 Oktober 2007 - 10:40

Karin Demir:

Hoi Ria3a,
    te gek, weer een verslag van je gelezen.
    Great Ocean Road is te gek. Mooie kliffen in zee die allemaal op iets lijken, zoals London Bridge. Afijn, ervaar het zelf.
    Veel plezier en tot mails.

• 19 Oktober 2007 - 11:02

Marloes:

Geweldig om te lezen! Wat een avonturen! Ik wens je veel plezier. Ik ga vanmiddag heel simpel voor een week naar Belgisch Limburg. Heel veel plezier verder!
    Groeten,
    Marloes

• 19 Oktober 2007 - 13:53

Wilma:

He zus,

Zo te lezen verveel je je niet! En het weer is ook niet vervelend, of misschien toch iets te warm? Al lekker bijgekleurd? :)
    Wij hebben de winterjassen al vooraan hangen... Wat een verschil he?! Morgen gaat het hier waarschijnlijk 1 graad vriezen, moet niet gekker worden. :(

Je hebt weer aardig wat beleefd, nog drie weken te gaan!

Tot het volgende avontuur!

• 19 Oktober 2007 - 13:56

Laura En Julian:

Hoi Ria!

Vandaag hebben we je leuke puzzelkaart ontvangen, bedankt! Snel he, hij is maar vier dagen onderweg geweest!

Kunnen we volgende week komen logeren? Wij hebben herfstvakantie...

Dikke kus van je allerliefste nichtje en neefje ;)

• 20 Oktober 2007 - 12:25

Michelle:

Hey Rietje,

We zijn vanochtend weer heelhuids thuis aangekomen en ik typ dit berichtje vanachter mijn eigen pc-tje. Na het lezen van je verhalen schuift Australië wel op naar de top 3 van landen die ik graag binnen afzienbare tijd wil bezoeken.
    Heb je trouwens een leuk/gezellig reisgezelschap??

Groetjes,
    Michelle (+ ook Jack natuurlijk!)

• 20 Oktober 2007 - 18:15

Marga:

Hoihoi die Ria,

Jij en een boom knuffelen; het moet niet gekker worden.

Wat een verhalen weer; klinkt fantastisch en kijk dan ook uit naar de foto's. Blijf speuren naar de kangaroe's en koala's want je zou toch zeggen dat het een keer moet lukken deze levend en wel te zien (en op de foto te zetten natuurlijk).

Geniet van al het moois je nog te zien krijgt.

Groetjes, Marga

• 21 Oktober 2007 - 17:30

Je Broer:

Hee die Rie. Wat zit je toch weer een eind weg meid. Boomstronken, lekke banden en saaie steden hebben we hier ook hoor! Nee hoor, geintje. Lekker een hoop kilometers maken en veel zien. Ben benieuwd naar de foto's; het zal niet moeilijk zijn om daar een paar memory sticks vol te krijgen. Ik lees je avonturen wel mee (bij de kachel).

Rob

• 23 Oktober 2007 - 07:55

AnkiePankie:

Ola RiaRia,
    Wat een reis, geniet met volle teugen!
    Vanmorgen was het 0,5 graden op de fiets, maar wel lekker zonnetje.
    Ben benieuwd naar je foto's.
    Tot later.........