Het is begonnen! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Ria - WaarBenJij.nu Het is begonnen! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Ria - WaarBenJij.nu

Het is begonnen!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Ria

16 Oktober 2007 | Australië, Sydney

G'day mates, de kop is eraf!

Dag vier zit er bijna op. Na wat gefrustreerde grondstewardesses (welke route moet je lopen om bij dezelfde balie uit te komen), een - naar wat later bleek reisgenote - die flauw viel in het vliegtuig tot aan een dood vogeltje (de smaak die je krijgt wanneer je geslapen hebt in een vliegtuig), heb ik de heenreis zeer goed doorstaan!

De vlucht naar HongKong duurde iets langer dan die naar Sydney maar gingen beide redelijk snel voorbij ... het is maar hoe je er op in stelt, he?

Op het vliegveld in Sydney werden we opgewacht door onze tourleader Hans, reeds voor 15 jaar in Australie woonachtig. Een van de reizigers liet op zich wachten, later bleek dat zij het vliegtuig gemist had! Zij arriveerde de volgende morgen.

Dag 3 (maandag 15/10) in Sydney doorgebracht. Eerst met de hop-on-hop-off-bus een sight-seeingtour gemaakt. Daarna uitgestapt op een van de vele in- en uitstapplaatsen en het Operahouse bezocht. Ooit geweten dat de daken met tegeltjes zijn bedekt!? Daarna door naar The Rocks, een van de wijken van Sydney (raadpleeg Google voor meer info), de Botanische Tuinen waar met nadruk werd gevraagd om maar over het gras te gaan lopen en te knuffelen met de bomen! Dat laat ik graag aan anderen over! 's Avonds Sydney van bovenaf bekeken vanaf Skytower een uitkijktoren van zo'n 260 meter hoog! Wat een stad! Met 4 miljoen inwoners de grootste van Australie, dat slechts in totaal 20 miljoen inwoners telt, kangaroe's niet meegerekend, haha!

Dag 4 ook in Sydney gebleven. Karin had me er veel over verteld dus konden we de Harbour Bridge niet overslaan! Karin je hebt wat gemist, hoor! Wat een inmens gevaarte, dit jaar 75 jaar jong! We hadden een uur nodig om heen en weer over de brug te lopen! Acht rijstroken breed plus een fiets- en voetpad. Acht jaar heeft men nodig gehad om 'm te bouwen (zie verder www....). Daarna de ferry genomen om de bridge ook van andere kanten te bekijken, daarna Darling Harbour bezocht en het Queen Victoria Building.

Een goede indruk van Sydney gekregen deze twee vrije dagen. Morgen vertrekken we met de bus naar Canberra (met de klemtoon op Can!). Hans zegt dat daar niet veel te beleven is dus dat wordt leuk!?

Zo jullie zijn weer bij, ik laat zo snel mogelijk weer van mij lezen en kijk uit naar jullie berichten!

Byebye ;)

• 16 Oktober 2007 - 11:18

Wilma & Co:

He zus!

Wat een avontuur al, gelukkig heb jij niet het vliegtuig gemist! Jij was vast op tijd, zat je bij het raampje? Je hebt inmiddels al veel gezien! Kango's ook?

Veel plezier nog!

Bye bye!

• 16 Oktober 2007 - 12:42

Marloes:

Ha die Ri!
    Wat leuk om je eerste berichten te lezen. Wat een prachtige foto's! Als ik dit lees en zie kan ik me bijna niet voorstellen dat er in CANberra niet veel te beleven valt. We 'horen' het wel weer! Ik ben volgende week zelf een weekje weg, dus dan even geen berichten van mijn kant. Het is hier trouwens prachtig weer. Ik wens je heel veel plezier. Ben nu al benieuwd naar je volgende bericht! Dag!

• 16 Oktober 2007 - 13:54

Martien:

Ok dan... vliegtuigen, bussen en reizen maar op zijn kop dan wel en dan natuurlijk t.o.v. ons hier in NL. Even een weerupdate voor jou uit zonnig Rotterdam.... zonnig dus ..... en 17 graden geen wolkje aan de lucht.

Fijne reis nog daar down understeboven

• 16 Oktober 2007 - 14:32

HenkiePenkie:

Knuffel maar even bomen ook al lijkt het een beetje vreemd. Want als je goed schud komen er koala's naar beneden! Dat lukt hier in Nederland niet.

Nou vergeet voorlopig Nederland en geniet van je reis!

• 16 Oktober 2007 - 15:23

Pa En Ma:

Hallo wereldreizigster!
    We hebben je bericht vandaag (geprint) gelezen. Fijn om zo snel wat van je te horen. Toevallig gisteren op tv iets gezien dat was opgenomen in Australie, dat zag er prachtig uit, dus jij zult ook wel genieten.

We kijken uit naar je volgende bericht!Groetjes, pa en ma

• 16 Oktober 2007 - 17:51

Marga :

Hoihoi,

Klinkt goed zeg; nog last van je teen gehad met het lopen over de brug?
    Onwijs om te horen dat je het nu al zo leuk hebt en je hebt nog zoveel te zien en te doen.

Beetje gezellige reisgenoten?

We horen weer van je.

Groetjes (ook van Stefan), Marga

• 17 Oktober 2007 - 07:29

Michelle:

Merhaba vanuit Göreme!
    Wat heb je alweer veel gedaan in die paar dagen zeg! Klinkt allemaal erg leuk. Hier in Cappadocië gaat alles oké. 't is hier prachtig. Hele gastvrije mensen (we worden overal uitgenodigd voor kopjes thee of koffie en het duurt soms een uur om even naar het dorp te gaan.)We hebben veel gewandeld en de ballonvaart was spectaculair. We hebben net 2 dagen wat minder weer gehad (vannacht vroor het zelfs!!) maar nu is de lucht weer strakblauw. Onze terugvlucht is ook nu weer verschoven --> van vrijdagmiddag naar zaterdagochtend.
    Groetjes, natuurlijk ook van Jack en onze reisgenoten Theo en Mieke,
    Michelle

• 17 Oktober 2007 - 13:12

Karin Demir:

Hoi Ria,
    geweldig om wat van je te lezen zo van de andere kant van de wereld. Goed dat je de brigdewalk hebt gedaan. Ik heb er inderdaad nog spijt van!
    Ik kijk uit naar je volgende bericht.
    Veel plezier en geniet ervan!